logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

آتلیه عروس و داماد و ویژگی های آن

آتلیه عروس و داماد

آتلیه عروس و داماد و ویژگی های آن

با توجه به اهمیت انتخاب آتلیه عروس و داماد و جایگاه آن در مراسم عروسی، بر آن شدیم تا مطلبی را در این باره با شما عزیزان و همراهان همیشگی یونیک در میان بگذاریم.

مراسم عروسی یکی از مهم ترین اتفاقاتِ زندگی هر انسانی در سراسر دنیا به شمار می آید. از این رو بسیاری از دخترها و پسرها از کودکی و نوجوانی رویای این شب بزرگ را در ذهن خود می پرورانند و زمانی که به سنین جوانی می رسند، بدون شک خواهان برگزاری مراسم این روز بزرگ، به بهترین شکل ممکن خواهند بود.

از طرف دیگر جایگاه مهمان نوازی در فرهنگ ایرانی، اهمیت این مراسم را دو چندان می کند. اما آنچه که خاطرات این روز شیرین را برای ما جاودان می سازد، عکس ها و فیلم هایی است که از این مراسم تهیه می شود. مسلما هیچ زوجی نمی خواهند خاطرات این روز بزرگ در همان روز مانده و به دست فراموشی سپرده شوند. یادآوری و تماشای این خاطرات نه تنها برای شما، بلکه برای فرزندانتان نیز بسیار جذاب خواهد بود.

بنابراین داشتن یک فیلم و عکس مناسب بسیار مهم است و این دقیقا همان نکته ایست که باعث می شود انتخاب آتلیه عروس و داماد به یکی از مهم ترین تصمیمات هر زوج برای مراسم عروسی خود تبدیل شود.

از همین رو بر آن شدیم نکاتی را در مورد ویژگی های آتلیه عروس و داماد با شما عزیزان در میان بگذاریم تا بهترین انتخاب را برای مراسم عروسی خود داشته باشید. در ادامه به تفضیل، به تشریح این نکات خواهیم پرداخت

آتلیه عروس و داماد

 

تحصیلات علمی و آکادمیک آتلیه عروس و داماد

 

تحصیلات علمی و آکادمیک کادر فنی و اعضای آتلیه، یکی از مهم ترین ویژگی های یک آتلیه عروس و داماد است.

حرفه ی تصویربرداری نیازمند کسب دانش و اطلاعات به صورت آکادمیک می باشد و هیچ انسانی بدون کسب آن به هیچ وجه نمی تواند به یک عکاس یا فیلمبردار تبدیل شود.

متاسفانه بسیاری از افراد بدون کسب دانش آکادمیک و به امید کسب دانش تجربی وارد این حرفه می شوند. مسلما این افراد به هیچ وجه موفق نخواهند شد که به یک فیلمبردار و عکاس حرفه ای تبدیل شوند. شیوع این مسئله فقط و فقط به سطح کیفی تصویربرداری در کشور آسیب می رساند. متاسفانه شاهد آن هستیم که امروزه، این موضوع به یکی از معضلات حرفه ی تصویربرداری در کشور تبدیل گشته است

مدارک اعضای یک آتلیه عروس و داماد را احتمالا می توانید بر روی دیوار آتلیه مشاهده نمائید. در غیر این صورت از مسئول آتلیه بخواهید تا مدارک را به شما نشان دهد. در هر صورت، عروس و داماد گرامی بایستی اطمینان پیدا کنند که عکاس و فیلمبردار خود، دارای تحصیلات آکادمیک می باشند.

نکته ی دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است بروز بودن دانش اعضای آتلیه می باشد. امروزه با پیشرفت روز افزون علم، هنر تصویربرداری نیز به صورت مستمر دستخوش تغییر قرار می گیرد و کارکنان یک آتلیه حرفه ای، بایستی خود را با جدیدترین مطالب علمی در عرصه ی کاری خود بروز نمایند.

 

آتلیه عروس و داماد

تجربه و تخصص

علاوه بر داشتن تحصیلات آکادمیک، تجربه ی کاری بالا یکی از مهم ترین ویژگی های آتلیه عروس و داماد به شمار می آید. زیرا در دانشگاه ها و مراکز فنی، رشته ای به نام تصویربرداری عروسی وجود ندارد. در صورتی که یک فیلمبردار با تحصیلات عالیه، به هیچ وجه نمی تواند تصویربرداری مناسبی از مراسم عروسی داشته باشد. هنر تصویربرداری عروسی متشکل از علومی از قبیل عکاسی، کارگردانی، دکوپاژ و حتی روانشانسی می باشد. اعضای یک آتلیه با رعایت اخلاق حرفه ای و رفتار مناسب، باید بتوانند استرس عروس و داماد را به حداقل برسانند. همچنین یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای باید بتواند نحوه ی صحیح ژست گرفتن و بازی کردن را به عروس و داماد آموزش دهد.

علاوه بر این تجربه کاری بالا سبب می شود که همیشه بهترین راه حل را برای اتفاقات غیرقابل پیش بینی ارائه دهید. در روز عروسی ممکن است حوادثی از قبیل تغییر ناگهانی آب و هوا، ماندن در ترافیک سنگین، بهم ریختن میکآپ عروس و … رخ دهد که هر کدام به تنهایی می تواند پتانسیل این را داشته باشد که به راحتی صدمات جبران ناپذیری را به فیلم و عکس شما وارد نماید. در این شرایط داشتن تجربه کاری بالا بسیار حائز اهمیت است

 

آتلیه عروس و داماد

 

مدیریت زمان

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در روز عروسی باید به آن توجه داشت، فاکتور زمان و مدیریت بهینه ی آن است. بدلیل محدود بودن زمان در این روز و همچنین حجم کاری بالا، بایستی از تک تک لحظات به احسن وجه استفاده شود. از این رو کارکنان آتلیه عروس و داماد باید بتوانند با مدیریت صحیح، نهایت استفاده را از زمان خود داشته باشند.

یک هنر واقعی!

از آنجایی که عکاسی و فیلمبرداری نیز یک هنر محسوب می شود، این کار باید توسط یک هنرمند واقعی انجام پذیرد. برای درک این موضوع که آیا کارکنان یک آتلیه دارای هنر مرتبط با کار خود هستند یا خیر را می توان از طریق تمرکز بیشتر بر روی نمونه کارهای آن ها مشاهده نمود. به زبان ساده تر و در دید عامیانه معمولا نگاه یک هنرمند به یک موضوع با بقیه انسان ها کمی متفاوت تر می باشد. (تا می توانید نمونه کارهای متفاوتی از یک آتلیه را ببینید!)

با ذکر یک مثال این نکته را برایتان ملموس تر خواهیم کرد. فرض کنیم عروس و داماد عزیز وارد مراسم عقد می شوند. در حالت عادی همه ی نگاه ها به سمت عروس و داماد است و عادی ترین حالت برای یک هنرمند، ثبت این لحظه ی با شکوه یعنی ورود عروس و داماد است؛ اما قطعا نگاه دیگری نیز وجود خواهد داشت؛ نگاهی هنرمندانه تر! با تغییر زاویه دید دوربین به سمت پدر و مادر عروس دید کاملا متفاوتی خواهیم داشت. ثبت لحظه ی خاطره انگیز چهره ی یک مادر که به آرزوی دختر خود می نگرد. می توان با گرفتن یک عکس زیبا از چهره ی این بزرگان، آن را برای همیشه و تا ابد ماندگار کرد.

 

آتلیه عروس و داماد

تجهیزات بروز و مدرن

تا همین چند سال پیش، عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی بسیار ساده و با تجهیزات ابتدایی انجام می شد. البته بودند اساتیدی که با همین امکانات محدود عکس ها و فیلم های به یاد ماندنی ای را ثبت می نمودند. اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، اتفاق بزرگی رخ داد و آن هم این بود که عکس و عکاسی به درون خانه ها راه یافت! و شما امروز به راحتی مشاهده می نمائید که خیلی از آشنایانتان مدت زیادی را در روز مشغول عکاسی هستند. عکس سلفی! عکس از طبیعت و … اینها به لطف رشد تکنولوژی است. قطعا ما با عکس های یک عکاسی که به سبک قدیمی کار می کند و از لوازم مدرن و تجهیزات بروز استفاده نمی کند، راضی نخواهیم شد. اینجاست که اهمیت تکنولوژی نمایان می شود.

یک گروه عکاسی حرفه ای سعی می کند در انجام کارهای خود از بروزترین تجهیزات موجود در بازار استفاده نماید. تجهیزاتی که در قدیم وجود نداشت و جای آن در این صنعت خالی بود. ما می توانیم با مشاهده ی نمونه کارهای یک آتلیه این پیشرفت تکنولوژی را به راحتی مشاهده کنیم. البته این نکته وجود دارد که ممکن است که تجهیزاتی که یک تیم عکاسی و فیلمبرداری از آن استفاده می نماید، مدرن و بروز باشد ولی دانش استفاده از آن برای یک گروه وجود نداشته باشد. برای تشخیص این موضوع که آیا یک تیم از لوازم بروز درست استفاده می نماید یا نه، می توانید پشت صحنه یا بک استیج همان نمونه کار را مشاهده نمائید و از مسئول پرزنت بپرسید که این قطعه سینمایی که در پشت صحنه وجود دارد، با آن چه عکس ها و فیلم هایی گرفته شده است.

 

آتلیه عروس و داماد

با اخلاق بودن!

یک روز زمان بسیار کمی است برای باب آشنایی با گروهی که قرار است بهترین خاطرات شما را در بهترین روز زندگی تان ثبت نمایند. اما این نکته برمی گردد به نوع برخورد اکیپ فیلم و عکس با عروس و داماد که قطعا نیاز به روانشناسی دارد. اگر یک گروه عکاسی و یا فیلمبرداری نتواند در زمان محدودی که در اختیار دارد، ارتباط خوبی با شما برقرار نماید، در مجموع نمی تواند ثبت این لحظات را به خوبی و کاملا ماندگار انجام دهد.

شما می توانید با بررسی پشت صحنه های کلیپ های موجود در آتلیه، دریابید که آیا گروه فیلم و عکس این آتلیه دارای اخلاق حرفه ای هستند یا خیر.

سخن پایانی …

در پایان مجددا بر این نکته تاکید می نمائیم که بهترین راه برای ارزیابی یک آتلیه صرف وقت بیشتر و همینطور دیدن نمونه کارها بیشتر از آن آتلیه می باشد. این نکته را در ذهن داشته باشید که شما قرار است ثبت یکی از بهترین روزهای زندگی خود را بر عهده ی یک گروه عکاسی و فیلمبرداری بگذارید. پس کمی حساسیت بیشتر در انتخاب آن، قطعا نتیجه ی بهتری برای شما به ارمغان می آورد.

 

آتلیه عروس و داماد

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت