logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

آموزش ژست عکاسی به صورت حرفه ای

آموزش ژست عکاسی

آموزش ژست عکاسی به صورت حرفه ای

همه ی افراد با مدل ها کار نمی کنند. بسیاری از عکاسان (و به خصوص عکاسان عروسی) به طور روزمره با افرادی کار می کنند که آموزشی برای این کار ندیدند و این مسئولیت به عهده ی عکاس می باشد که از آنان مدل های حرفه ای بسازد. اما ما چگونه می توانیم از افرادی که هیچ آموزشی ندیدند و با قاب دوربین آشنا نیستند، مدل های حرفه ای بسازیم؟ ما در این مطلب به هفت نکته اشاره خواهیم کرد که با مطالعه ی این سری آموزش ژست عکاسی می توانید سوژه های خود را مانند مدل های حرفه ای تعلیم دهید.

(این مطلب قسمتی از مباحث ژست عکس می باشد، برای مطالعه ی مطالب بیشتر پیرامون آموزش ژست عکاسی روی لینک کلیک کرده و به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید)

 

۱) آموزش ژست عکاسی | مدل مو

 

ما اغلب به موهای خود چندان اهمیتی نمی دهیم و از نقش موثر بی خبریم. اگر سوژه ی شما موهای بلندی داشته باشد و مدل آن مناسب نباشد، اولین چیزی که توجه عموم را به خود جلب می کند، همان موی نامناسب است. هیچ قاعده ی خاصی برای تشخصی بهترین مدل مو نیست، هر شخصی می تواند با مدل موی خاص خود زیباتر شود. تشخیص این مدل مو به عهده یک آرایشگر حرفه ای است.

اما ممکن است همیشه به یک آرایشگر حرفه ای دسترسی نداشته باشیم. در این حالت باید به چند نکته توجه داشته باشید، به هیچ وجه موهای خود را بر روی شانه های خود نریزید. انجام این کار تصویر شما را بسیار بدنما می کند، در نتیجه شما باید کمی تغییر در آن ایجاد کنید. پنج حالت مختلف وجود دارد که در این شرایط می توانید آن را امتحان کنید

  • ریختن مو به پشت شانه ها
  • ریختن مو به جلوی شانه ها
  • ریختن مو به شانه ی سمت راست
  • ریختن مو به روی شانه ی سمت چپ
  • بستن مو

حالت اول مشخص شده در تصویر زیر (ریختن مو بر روی شانه ها)، به هیچ وجه نباید در عکاسی مورد استفاده قرار گیرد، دیگر مدل های به کار رفته در تصاویر، می تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

به عنوان مثال؛ اگر قصد تصویر برداری پرتره از صورت داشتید، بهتر است جزئیات صورت بیشتر نمایان باشد. از همین رو می توان از مدل موی آخر استفاده نمود. در حالت چهارم و پنجم نیز مدل طبیعی تر به نظر می رسد

 

آموزش ژست عکاسی

 

۲) آموزش ژست عکاسی | پوزیشن دست ها

 

اگر تصویر پرتره ی شما شمال بالا تنه یا نمای کلی بدن می شد، باید به یک نکته توجه داشته باشید، بیشتر مردم در هنگام عکاسی دست خود را در کنار خود رها می کنند که دو مشکل را به وجود می آورد؛ مشکل اول این است که به دلیل فشار وارده، بازوان بزرگتر از حالت طبیعی نشان داده می شوند، دوم مشکل نیز این است که باعث می شود در عکس، بی رمق و خسته به نظر بیایید و نمای نامطلوبی خواهد داشت. برای رفع این مشکل می توانید دست خود را کمی از بدنتان فاصله دهید و کمی حالت خمیده به آن بدهید. در زیر می توانید تفاوت را در دو حالت مشاهده نمائید

 

آموزش ژست عکاسی

 

۳) آموزش ژست عکاسی | ژست شانه

 

اگر به صورت مستقیم رو به دوربین بایستید، بدن شما بزرگتر و زخمت تر از حالت عادی جلوه خواهد کرد. البته این مسئله برای مردان ورزشکار نکته ی مثبتی خواهد بود اما برای مردم عادی مطلوب نیست. بهتر است شانه های خود را کمی بچرخانید تا ظرافت ها به خوبی نمایان شوند. این عمل همچنین باعث می شود لاغرتر به نظر برسید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، فقط کمی چرخش باعث شده است تا سوژه لاغرتر به نظر بیاید، این در حالی است که سوژه درست همانند قبل، رو به دوربین به نظر می رسد.

 

آموزش ژست عکاسی

 

۴) آموزش ژست عکاسی | بینی

 

نکته ی دیگری که لازم است در شماتیک صورت رعایت شود، توجه به یک قانون اصولی در مورد بینی می باشد. اگر تصویر مدنظرتان از رو به رو نباشد و دارای کمی چرخش باشد، باید توجه داشته باشید که بینی نبایستی از کادر صورت خارج شود، خارج شدن بینی از کادر صورت باعث می شود بینی شما بزرگتر از حالت معمولی به نظر برسد و که به آن اثر پینوکیو می گویند.

 

 

۵) آموزش ژست عکاسی | چشم ها

 

اگر می خواهید عکس نیم رخ، سه رخ و یا حتی تمام رخ داشته باشید، و این در حالی باشد که قصد دارید به قاب تصویر نگاه نکنید، باید توجه داشته باشید که سفیدی چشمتان بیش از حد نشان داده نشود. عکاس برای این منظور باید از جسم های مشخص استفاده کند تا افق دید سوژه را تنظیم نماید. به عنوان مثال به سوژه بگوئید به پنجره ی کنار شما نگاه کند، و یا هر شی مشخص دیگر.

 

آموزش ژست عکاسی

 

۶) آموزش ژست عکاسی | ژست بدن

 

مسلما همه می خواهند لاغر به نظر برسند، یکی از تکنیک های متداول در بین مدل های حرفه ای، حالت دست به کمر است. اما در این پوزیشن باید به یک نکته توجه داشت. بین دست ها و بدن خود بایستی فضای خالی ایجاد نمائید، به طوری که این فضا به خوبی نمایان باشد. در تصویر سمت چپ با وجود ایجاد فضا بین دست و بدن، این فضا مشاهده نمی شود، و در نتیجه بدن فرد چندان متناسب به نظر نمی رسد، اما در تصویر چپ این نکته به درستی رعایت شده است و شما می توانید تفاوت را به خوبی حس نمائید

 

آموزش ژست عکاسی

 

۷) آموزش ژست عکاسی | ژست صورت

 

نکته ی بسیار مهمی که در تهیه تصاویر بسته از صورت بایستی به آن توجه داشت، وجود غبغب است. مهم نیست چقدر پوست کشیده و صافی داشته باشید، به هر حال در زیر چانه ی شما کمی برآمدگی وجود خواهد داشت. اگر چانه خود را به جلو بیاورید، نمای بدی خواهد داشت، پس بهتر است برای رفع این مشکل صورت خود را کمی به جلو خم کنید. توجه داشته باشید که سر خود را نباید بیش از حد جلو بیاورید، زیرا ممکن است رگ های گردن بر آمده شوند.

 

آموزش ژست عکاسی

 

در این تصویر می توانید تفاوت را در قبل و بعد از جلو آوردن صورت مشاهده کنید

 

آموزش ژست عکاسی

 

این تصویر نیز تفاوت را در حالت نیم رخ به شما نشان می دهد

 

آموزش ژست عکاسی

 

در این تصویر نیز می توانید تفاوت را در حالت سه رخ احساس نمائید.

به صورت کلی می توان تمامی موارد بالا را در چند خطر زیر خلاصه نمود:

مو در پشت یک شانه و در جلوی شانه ی دیگر قرار بگیرد

بازو را کمی از بدن فاصله دهید

شانه را کمی به طرفین بچرخانید

بینی را از کادر صورت خارج نکنید

سفیدی چشم بیش از حد نمایان نشود

فضای بین بدن و دست ها را به خوبی نمایان کنید

صورت خود را کمی به جلو بیاورید تا غبغب شما پنهان شود

 

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت