logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

بازی با رنگ ها و ثبت تصاویر حرفه ای

تصاویر حرفه ای

بازی با رنگ ها و ثبت تصاویر حرفه ای

آیا تا به حال از خود پرسیده اید با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش حرفه ای ترین دوربین ها، چرا فقط ثبت تصاویر حرفه ای در آتلیه عکاسی ها صورت می گیرد؟ داشتن یک دوربین حرفه ای و کامل، تنها بخشی از شرایط لازم برای ثبت یک تصویر شگفت انگیز و بی نظیر است. به همین دلیل است که بیشتر زوج ها برای ثبت تصاویر ماندگار مراسم عروسی خود، به آتلیه عروسی ها می روند تا تصاویری که شایسته آن ها است، با بهترین کیفیت گرفته شود. تصاویر آتلیه عروسی کیفیت بالاتری نسبت به تصاویر دیگری که توسط افراد گوناگون گرفته می شود دارد. دلیل کیفیت بالای تصاویر در آتلیه ها چیست؟ در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که شما را در داشتن عکس هایی ماندگار همراهی خواهد کرد.

دوربین حرفه ای

خب شک نکنید که دوربین حرفه ای نقش مهمی در ثبت تصاویر حرفه ای خواهد داشت اما آیا داشتن یک دوربین حرفه ای همه چیز است؟ اگر تنها داشتن یک دوربین حرفه ای در ثبت تصاویر حرفه ای کافی بود، هر کسی می توانست بهترین عکس ها را ثبت کند و دیگر نیازی به وجود آتلیه های عروسی نبود اما موضوع کاملا متفاوت است. دوربین حرفه ای نقش مهمی در ثبت تصاویر حرفه ای را ایفا می کند اما اگر به تنهایی به کار برود، قطعا تصاویر گرفته شده همانند یک عکس خارق العاده نخواهد بود.

نورپردازی

همان طور که گفته شد کیفیت عکس هایی که در آتلیه های عروسی گرفته می شود، تنها به نوع دوربین بستگی ندارد. بله! دوربین نقش مهمی در ثبت تصاویر با رزولوشن بالا دارد اما اگر بخواهید از تصاویر عادی و همیشگی دور باشید باید سراغ نورپردازی های رمانتیک بروید. با کمک نورپردازی ها تصاویری متفاوت تر از همیشه خواهید داشت و این یک راز مهم در داشتن عکس هایی با کیفیت بالا خواهد بود. در آتلیه های عروسی، می توان با تجهیزات نور پردازی، عکس هایی با کیفیت بالا گرفت.

تجربه عکاس

هر چقد دوربین حرفه ای باشد اما عکاس آماتور و بی تجربه باشد، ثبت تصاویر حرفه ای، ناممکن تر خواهد بود. عکاس می داند که در چه فضایی باید نورپردازی صورت گیرد و ایده های خلاقانه و زاویه بندی مناسب داشته باشد. ژست های پیشنهادی عکاسان، از مواردی است که می تواند در ثبت تصاویر حرفه ای، کمک کننده باشد. شاید از نظر شما ژستی مناسب باشد اما عکاس ها از قبل می دانند که نتیجه حاصل از ژست شما، چگونه خواهد بود. پس تجربه عکاس یکی دیگر از موارد مهمی است که در ثبت تصاویر حرفه ای باید به آن توجه کرد. عکاسانی که در آتلیه عروسی ها هستند، از بالاترین تجربه ها برخوردارند و به خوبی می توانند زوایه بندی و نورپردازی کنند.

فضاهای متفاوت

معمولا در آتلیه های عروس، فضایی با رنگ سفید و تزیین شده وجود دارد که متفاوت تر از فضاهای معمولی است که در طول روز تماشا می کنیم. برای ثبت تصاویر حرفه ای باید همه چیز دست در دست هم دهند تا تصاویری متفاوت خلق کنند. مکان هایی که به دور از دید همیشگی آدم ها است و به ظاهر شیک هستند، گزینه مناسبی برای ثبت تصاویر حرفه ای محسوب می شوند.

اصلاح رنگ و روتوش

با این که عکس ها با بهترین کیفیت گرفته شده اند و اگر هر فردی آن را بدون روتوش هم ببیند می پسندد اما بازی با رنگ ها، تفاوت اصلی عکس های حرفه ای آتلیه ای با عکس ها ساده است. زیباترین رنگ ها و اصلاحات بر روی صورت های عروس و داماد نقش می بندد و تصاویر عروسی را خارق العاده تر می کند. استفاده از نرم افزارهای روتوش و ادیت عکس ها به ویژه نرم افزار فوتوشاپ، تصاویر را برجسته تر و رنگ ها را واقعی تر می کند.

چرا تنظیم رنگ و روتوش در آتلیه ها انجام می شود؟

از دید ویراستاران و طراحان عکس ها، مواردی در عکس ها وجود دارد که حتما باید حذف شوند. فرض بگیرید تور سر عروس در هوا معلق است و دستی که این تور را به هوا پرتاب کرده در عکس باشد. برای طبیعی جلوه دادن این موضوع باید دست شخص سوم، از عکس حذف شود. وجود نازیبایی هایی همچون خال، چروک و مواردی که زیبایی تصویر را برهم می زند، عامل دیگری است که استفاده از نرم افزارهای روتوش را اجباری می کند. تصاویری که در آتلیه های عروسی گرفته می شود، در حد ژورنال های مد باید باشد و هیچ انتقادی به آن ها وارد نشود.

از طرفی تنظیم رنگ ها، برای چاپ دیجیتال آلبوم عروس و داماد نقش مهمی را ایفا می کند. تنظیم رنگ، باعث می شود تصاویری با کیفیت چاپ شوند. اگر بدون روتوش تصاویر چاپ شوند، ممکن است کمرنگ تر و یا حتی پر رنگ تر از حالت طبیعی جلوه کند که این موضوع نیز، باعث کاهش کیفیت عکس های خروجی می شود.

 

تصاویر حرفه ای

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت