logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

تجهیزات آتلیه عروس

تجهیزات آتلیه عروس

تجهیزات آتلیه عروس

در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از مهم ترین تجهیزات آتلیه عروس آشنا نمائیم. نوعروسان گرامی، با شناخت این تجهیزات خواهند توانست آتلیه مناسب تری را برای مراسم عروسی خود انتخاب نمایند. همچنین برای آشنایی بیشتر با تجهیزات حرفه ای آتلیه عروس ، می توانید مسیر زیر را دنبال نمائید

آرشیو مطالب> تجهیزات استودیو یونیک

مهم ترین تجهیزات آتلیه عروس کدامند؟!

به طور کلی تجهیزات آتلیه عروس و تجهیزاتی که در فیلمبرداری عروسی استفاده می شود همیشه در حال تغییر هستند. روزی بود که فیلمبردار با یک دوربین به تنهایی به میدان می رفت، اما اکنون این تجهیزات بسیار زیاد هستند، آن قدر که یک فیلمبردار برای استفاده سریع از آن ها به یک دستیار نیاز دارد.

 

تجهیزات آتلیه عروس

 

تجهیزات آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی

مهم ترین وسیله فیلمبرداری عروسی یک دوربین است. بیشتر آتلیه ها از همان دوربین های حرفه ای عکاسی برای فیلمبرداری هم استفاده می کنند. اما برخی هم از دوربین های حرفه ای یا شاید هم آماتوری مخصوص فیلمبرداری برای این کار بهره می برند.

تجهیزات دیگر که برای این کار نیاز است به نور و نورپردازی و تجهیزاتی مربوط می شود که در آتلیه جزء اکسسوار محسوب می شوند که می توان به سافت باکس، اسنوت، کاسه استاندارد و بک گراند، پانتو گراف و رادیو فلاش، شیدر، چتر و فون اشاره کرد.

سافت باکس: سافت باکس اندازه های متنوعی دارد و داخل آن به سه رنگ طلایی، نقره ای و سفید است که هر کدام استفاده خود را دارند. رنگ نقره ای سافت باکس صد در صد نور را بازتاب می دهد، رنگ طلایی هم همین کار را می کند با این تفاوت که نور گرم تری است و رنگ سفید نیز نود و هشت درصد نور را بازتاب می کند. پر کابردترین سافت باکس به رنگ نقره ای است.

اسنوت: نوری نقطه ای روی سوژه ایجاد می کند و برای نورپردازی یک قسمت خاص به کار می رود.

شیدر: یک وسیله است که چهار تیغه دارد و با آن می توان سمت و سوی نور را عوض کرد.

کاسه استاندارد و بک گراند: یکی از مهم ترین ابزاری است که روی فلاش ها استفاده می شود و برای تعیین محدوده نور به کار می رود. این وسیله از پراکنده شدن نور فلاش جلوگیری می کند. کاسه بک گراند هم ویژه روشن کردن پشت سوژه است.

چتر: دو مدل دارد و هر دو آن ها در هر حال نور را به شکلی پخش می کنند که در نور در مرکز از اطراف بیشتر باشد. چتر رفلکتور دارای لایه بیرونی سیاه و لایه داخلی طلایی، سفید و نقره ای است. رنگ چتر دیفیوژر هم در هر دو لایه سفید است.

پانتو گراف: به جای استفاده سه پایه برای فلاش ها از پانتو گراف استفاده می شود که به صورت یک ریل از سقف آویزان می شود و نورها روی آن وصل می شوند و قابلیت حرکت دارند.

رادیو فلاش: این وسیله نور فلاش ها را هم زمان می کند. این ابزار دارای دو بخش فرستنده و گیرنده است. فرستنده روی دوربین در جای اتصال فلاش قرار می گیرد و گیرنده به نور اصلی وصل می شود. صدای شاتر فرستنده را تحریک و در پی آن گیرنده نیز تحریک می شود و هر دو هم زمان کار می کنند.

فون: فون ها صفحات رنگی بزرگی هستند که در پشت سوژه قرار می گیرند و به طور معمول سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری دارند.

همان طور که می بینید این وسایل همه برای فیلمبرداری عروسی استفاده نمی شوند و برخی از آن ها در آتلیه و برای عکاسی کاربرد دارند. فیلمبردار تجهیزات لازم و قابل حمل سریع را در زمان فیلمبرداری به کمک دستیارش با خود می برد.

 

تجهیزات آتلیه عروس

 

تجهیزات آتلیه عروس برای تصاویر هوایی

ربات پرنده: هلی شات، پهپاد، دِرون یا ربات پرنده دارای دوربین فیلمبرداری است که با کنترل از راه دور می توان با آن تصاویر هوایی گرفت. با قابلیت هایی که این وسیله دارد، یک فیلمبردار حرفه ای و با تجربه می تواند تصاویر عالی و خلاقانه بسیاری را از مجلس عروسی به ثبت برساند.

برای این که از این وسیله برای فیلمبرداری عروسی خود استفاده کنید، باید محل را پیش از شب عروسی بازدید کنید. به دلیل این که اگر قرار باشد این وسیله ارتفاع بگیرد باید تصویر خوبی برای گرفتن وجود داشته باشد. مثلاً وجود یک خرابه در کنار باغ یا تالار عروسی تمام تصاویر گرفته شده با این وسیله را غیر قابل استفاده خواهد کرد.

کرین: کرین در واقع همان جرثقیل است که دوربین های فیلمبرداری عروسی روی آن ها سوار می شود و به وسیله یک اهرم بازویی به وسیله اپراتور هدایت می شود. دامنه حرکت این وسیله در محورهای x y z است و از جهات زیادی می توان به سوژه نزدیک و یا از آن دور شد. کرین مناسب فیلمبرداری عروسی ۴.۵ تا ۶ متر است.

این تجهیزات هر کدام برای کرایه قیمت جداگانه دارند. در زمان اجاره آن ها قیمت دقیق را می توانید از آتلیه سؤال کنید. خوب است که به طور متعادل برای فیلمبرداری عروسی از این وسایل استفاده شود تا در نهایت فلیم عروسی زیبا و خاصی داشته باشید. این که تمام تصویرها با هلی شات و یا با استفاده از کرین گرفته شود، خیلی دلچسب نیست و در کنار هم قرار گرفتن تصاویر در شکل های مختلف است که هنر یک آتلیه حرفه ای را نشان می دهد.

 

تجهیزات آتلیه عروس

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت