logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

آموزش عکاسی عروس داماد |۱۹ تکنیک برای عکاسان تازه کار

آموزش عکاسی عروس داماد |۱۹ تکنیک برای عکاسان تازه کار

اگر اولین بار است که می خواهید از مراسم عروسی و عروس و داماد عکاسی کنید و به دنبال تکنیک های جالب و کاربردی برای عکاسی می گردید، این مقاله را به دقت بخوانید.

 

آموزش عکاسی عروس داماد

 

در اینجا پیشنهادهایی برای انجام بهترین عکسبرداری از این مراسم به شما ارائه می دهیم.

 

  1. لیستی از شات هایی که قصد دارید بگیرید تهیه کنید.

    یکی از بهترین روش ها پرسش از خود عروس و داماد است که چه نوع تصاویری را دوست دارند بگیرند. این کار برای عکسهای فامیلی بسیار کاربردی است. هیچ چیز بدتر از این نیست که مثلا فراموش کرده باشید، عکسی از عروس و داماد به همراه مادربزرگشان بگیرید.

  2. یک هماهنگ کننده برای عکس های فامیلی داشته باشید.

    عکاسی از فامیل عروس و داماد کار نسبتا پر استرسی است. اعضاء خانواده و فامیل در حال رفت و آمد هستند و شما با آنها آشنا نیستید. بهتر است از خود زوج ها بخواهید تا یک نفر از اعضاء خانواده را جهت هماهنگ کردن افراد فامیل برای عکس گرفتن با عروس و داماد معرفی کنند.

  3. قبلا به محل برگزاری بروید و موقعیت محل را بررسی کنید.

    قسمت های مختلف محل برگزاری مراسم را ببنید تا در مورد پوزیشن های عکس برداری ایده داشته باشید. حتی می توانید با خود عروس و داماد به آنجا بروید و شات هایی برای تست بگیرید.

  4. برای روز مراسم یا زمان عکسبرداری آماده باشید.

    خیلی اتفاقات ممکن است در روز مراسم عروسی بیافتد و باید برای آنها آمادگی لازم را داشته باشید. یک طرح پشتیبان برای این اتفاقات پیش بینی نشده داشته باشید، کارت های حافظه خالی و باتری های شارژ شده همراه داشته باشید، برای تمام زمانی که مشغول کار خواهید بود ازجمله ساعت رسیدن به محل مراسم و زمان انجام تمام مراحل عکسبرداری و فیلم برداری برنامه ریزی کنید تا بدانید بعد از اتمام هر مرحله کار بعدی که باید انجام دهید چه کاری است. اگر امکانش هست برای تمرین به محل مراسم بروید و در مورد پوزیشن ها ، نورپردازی و سفارشات مراسم اطلاعات کسب کنید.

  5. از انتظارات و خواست عروس و داماد آگاه شوید.

    ببینید این زوج چه می خواهند؛ تعداد شات، سفارشات اصلی و اینکه عکس ها را به چه صورتی می خواهند( پرینت شده یا غیره) و در نهایت در مورد قیمت توافق نهایی را با آنها انجام دهید.

  6. صدای دوربین را خاموش کنید.

    صدای دوربین شما چیزی به حوادث مهم روز عروسی اضافه نمی کند بلکه ایجاد مزاحمت کرده و شما را غیرحرفه ای جلوه می دهد.

  7. از کوچکترین جزییات عکس بگیرید

    عکسبرداری از حلقه ها، پشت لباس ها، کفش ها ، گلها ، چیدمان میز و صندلی ها و غیره به بیشتر کردن عکسهای آلبوم کمک می کند.

    عکاسی از جزئیات عروسی

  8. از دو دوربین استفاده کنید.

    حتما یک دوربین دوم با لنزهای متفاوت همراه داشته باشید: یک لنز با زاویه دید وسیع، برای فضاهای تنگ به خصوص برای قبل از مراسم و یک لنز دیگر مثلا ۷۰ تا ۲۰۰ میلی متری.

  9. یک عکاس دوم هم داشته باشید.

    برای تقسیم انواع شات ها از مراحل و مکان های مختلف مراسم از این استراتژی استفاده کنید. به این روش فشار از روی شما به عنوان تنها عکاس عروسی برداشته می شود.

  10. از نور پراکنده استفاده کنید.

    اینکه بدانید از فلاش یا نور پراکنده استفاده کنید، نکته مهمی است. برخی مکان ها نور کمی دارند اگر اجازه ندارید از فلاش استفاده کنید، نیاز به لنزی پرسرعت دارید که دیافراگرمهای بزرگ یا استاندارد دارد همچنین، لنزی که تثبیت کننده عکس باشد نیز می تواند به شما کمک کند.

  11. شات هایی که گرفتید را در مهمانی نمایش دهید.

    عکاسی دیجیتالی این مزیت را دارد که می توانید فورا اسلایدی از عکس های مربوط به قبل از مراسم تهیه کنید و در مراسم به نمایش بگذارید.

  12. به پس زمینه ها توجه کنید.

    یکی از چالش های عکاسی از مراسم عروسی، افرادی هستند که در پس زمینه شات در رفت و آمد هستند و یا مکانهایی که پر از نور آفتاب است و مطابق ایده آل شما نیست. برای این منظور زمانی را برای عکسبرداری انتخاب کنید که خالی از مزاحمت های یاد شده باشد.

  13. عکس های اشتباهی را نادید نگیرید.

    مزیت عکاسی دیجیتال این است که می توانید عکس ها را همانجا چک کنید و آنهایی که کاربرد ندارد پاک کنید؛ اما مشکل اینجاست که ممکن است عکسهایی جالب و مفید را حذف کنید. در نظر داشته باشید که عکس ها می توانند بعدا بریده یا دستکاری شوند و تبدیل به تصاویری هنری و زیبا برای آلبوم بشوند.

  14. دید خود را تغییر دهید.

    در گرفتن عکس ها خلاقیت به خرج دهید، دقیت کنید آلبوم نهایی ترکیبی از عکس هایی با ژستهای رسمی و عادی باشد که از زاویه های مختلف پایین، بالا و زاویه دید وسیع گرفته شده است.

  15. عکس گروهی از مراسم عروسی بگیرید.

    مهم این است که از هر شرکت کننده در مراسم عکسی داشته باشید و در یک شات از همه عکس بگیرید. برای اینکار می توانید به بالای بالکن بروید یا از بالابر یا حتی نربان استفاده کنید اما آماده کردن آن همه مهمان برای یک شات کار دشواری است. پس بهترین کار این است که به کمک یک نفر به عنوان هماهنگ کننده همه میهمانان را به سمتی که عروس و داماد ایستاده اند هدایت کنید و عکس بگیرید.

  16. فلاش را پرکنید.

    دقت کنید، در نور پس زمینه یا عکسبرداری در وسط روز یا در جاهایی که سایه زیادی هست، استفاده از فلاش یک ضرورت است.

  17. عکسبرداری مداوم

    دوربین خود را در حالت عکسبرداری مداوم قراردهید تا در عکسبرداری سرعت بیشتری داشته باشید و لحظاتی را ثبت کنید که ممکن است بسیار طبیعی و خاص باشند.

  18. انتظار هر حادثه غیرمترقبه ای را داشته باشید

    ممکن است در این روز مهم باران بگیرد، ساقدوش حلقه را پیدا نکند یا ماشین عروس به جایی برخورد کند و خیلی اتفاقات دیگر. این لحظات پر استرس می تواند تبدیل به عکس هایی سرگرم کننده و خاطره انگیز شوند.

  19. خوش بگذرانید

    مراسم عروسی برای جشن و شادی است. اگر شما به عنوان عکاس، خوش باشید، عکاسی هم راحت خواهد بود. حتی بهترین شیوه برای ایجاد حس راحتی عروس وداماد مقابل دوربین، لبخند شماست.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت