logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

چگونه استرس عروس و داماد را کاهش دهیم

کاهش استرس عروس و داماد

چگونه استرس عروس و داماد را کاهش دهیم

یکی از رایج ترین مشکلات در عکاسی مراسم عروسی، استرس عروس و داماد در روز مراسم است. تا به حال ممکن است داستانهای زیادی از همکاران خود در این مورد شنیده باشید که چقدر تلاش می کردند با کارهای غیرممکن و نشدنی، رضایت عروس و داماد را جلب کنند و در آخر، کارشان خراب شده است. بسیار عادی است که عکاس ها با سطحی از استرس در رفتار عروس و داماد مواجه شوند؛ اما سوال اینجاست که چگونه می توان با این مشکل کنار آمد؟

شغل عکاس این است که عکسهای خوبی بگیرد؛ هر چه که باشد. بنابراین ممکن است شما با این نوع عروس و دامادها یا هر واکنش غافلگیر کننده ای در هر بخش از کار خود روبرو شوید و نیاز باشد بدانید که چطور به آن رسیدگی کنید. در این مقاله ۳ روش برای این منظور به شما ارائه می شود که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

  • موقعیت آنها را درک کنید.

آنسل آدامز می گوید: “شما فقط با دوربین عکاسی نمی کنید. شما همزمان با عکاسی تمام تصاویری که دیده اید، کتابهایی که خوانده اید، موسیقی که شنیده اید و مردمی را که دوست داشته اید، در کارتان نشان می دهید”.

وقتی بفهمید چه اتفاقی در حال جریان است، کنار آمدن با سخت ترین موقعیت ها آسان خواهد شد.

حقیقت این است که هیچ عروس و دامادی نمی خواهد در روز مراسم خود استرس داشته باشد، این روز بزرگترین روز عروس و داماد است و طبیعتا می خواهند از آن لذت ببرند. پس چرا به این شکل رفتار می کنند؟ تغییرات اساسی در زندگی موجب استرس می شود. ازدواج بیشترین استرس را ایجاد می کند. علاوه بر استرس، خستگی از تصمیم گیری، جمع آوری وسایل شخصی و افسردگی پیش از عروسی نیز هست.

آنها از ابتدا اینگونه نبوده اند. کمی قبل تر زندگی عادی داشته اند و به یک باره تمام زندگی آنها با نامزد شدن تغییر کرده است.

وقتی که شما فردی را در یک موقعیت درهم و پیچیده قرار می دهید، متوجه خواهید شد چقدر می تواند تحت فشار تحمل داشته باشد. برنامه ریزی و آمادگی برای مراسم عروسی، به اندازه کافی استرس زا هست که یک نفر را مضطرب و بعضا عصبی کند.

هر کسی آستانه تحملی دارد و به دلایل شخصی مختلف، بعضی عروس و دامادها قبل از مراسم یا در روز مراسم عروسی به همان آستانه تحمل می رسند.

عروس ودامادهای وسواسی و عصبی، افرادی مثل من و شما هستند که متوجه شده اند چه چیزی موجب آزار آنها می شود.

 

 

  • پیش بینی کنید.

فر جوآریستی می گوید: “وقتی محدودیت های دیگری وجود دارد،  به خودم اجازه نمی دهم که خودم محدودیت باشم”.

تا زمان مراسم عروسی وقت زیادی هست تا بتوان پیش بینی کرد چه کسی عصبی و وسواسی می شود. حتی می توان از قبل تضمین کرد که اگر عروس و داماد از خانواده ای شاد باشند و استرس را به خوبی مهار می کنند، رفتار و واکنش آن ها دچار تنش و استرس نخواهد شد. اما اگر زندگی شان پر از مشکلات و استرس باشد و نتوانند آنها را به خوبی مدیریت کند، در روز عروسی با مسائل و مشکلاتی مواجه خواهند شد.

می توانید زمانی که عروس و داماد به شما مراجعه می کنند، از خلق و خوی آنها جویا شوید؛ نظرشان را در مورد مراسم ازدواج بپرسید. برخی از زوج ها خانواده برایشان بسیار مهم است و دکور ، گل، و لباس در درجه دوم اهمیت قرار دارد. می توانید سوالهای دیگری بپرسید مثلا، “چه چیزی در مراسم عروسی شما باید بسیار عالی باشد؟ یا “مهم ترین نگرانی شما در این روز چیست؟” و “چه چیزی می تواند به کلی مراسم شما را خراب کند؟”

  • از اهمیت کار خود آگاه باشید

اگر اینگونه بیان شد که آنچه بسیار اهمیت دارد کیفیت بالای عکسبرداری و فیلمبرداری از مراسم عروسی است بدانید که کار شما در درجه ی اول قرار دارد و بایستی کار خود را به نحو احسن انجام دهید. شما باید بدانید فیلم و عکس عروسی تنها یادگاری عروس و داماد از این روز بزرگ است و ماندگار کردن این خاطرات زیبا تنها بر عهده ی شماست.

عکاس مراسم عروسی بودن به این معنا است که شما می دانید چطور با مردم کار کنید. پس اگر نمی توانید استرس و فشار کار با چنین عروس و دامادی را تحمل و کنترل کنید، بهتر است مؤدبانه این پروژه عکاسی را رد کنید و به آنها بفهمانید که عکاس های بهتر از شما هم هستند که کار آنها را انجام دهند.

 

 

 

  • دلگرمی بدهید.

اگر مواردی که منجر به عصبی شدن عروس و داماد می شود را می شناسید و چالش کار با این نوع زوج ها را دوست دارید خوش به حالتان! شما در واقع می توانید بدون این که نیاز به این باشد که آنها اضطراب ونگرانی خود را کنترل کنند، در این روز مهم به آنها کمک کنید.

حقیقت این است که برخی از این نوع زوج ها، مضطرب و نگران بودن را دوست ندارند. شما نمی توانید به کسی که از استرس داشتن لذت می برد کمک کنید؛ اما می توانید یاری دهنده زوج هایی باشید که از استرس  و نگرانی می ترسند.

اگر کمک شما را پذیرا هستند، برای رسیدن به اهدافشان و آنچه در این مراسم برایشان اهمیت بسیاری دارد، تلاش کنید.

ببینید چه چیزی بیش از همه آزارشان می دهد و برایشان از زوج هایی بگویید که در این موقعیت ها چطور مشکل خود را حل کرده اند. به این شیوه این طور به نظر نمی آید که شما در حال تحمیل نظر خود به آنها هستید، بلکه دارید در مورد عروس ودامادهایی حقیقی صحبت می کنید که زیر این فشارها تاب آورده اند. حتی می توانید این وقایع را در وبلاگ عکاسی خود نیز منعکس کنید.

به آنها در دیدن اهداف و آنچه واقعا مهم است کمک کنید؛ اگر به موانع فکر کنند و در صدد رفع آنها باشند فرصتی برای اذیت شدن زیر بار فشارها نخواهند داشت.

مهم نیست که چه می کنید، فقط کسی باشید که یاری دهنده است نه آن شخصی که مشکل ایجاد می کند.

خوشبختی بعد از آن!

ایو آرنولد معتقد است “اگر یک عکاس به افراد مقابل لنز دوربینش اهمیت بدهد و دلسوز باشد، چیز ارزشمندی ارائه کرده است. این عکاس است که ابزار و وسیله عکاسی است نه دوربین”.

هیچ عکاسی دلش نمی خواهد با عروس و دامادی که مضطرب و غیر قابل کنترل هستند، کار کند. هیچ عروس ودامادی هم دوست ندارد پر استرس وعصبی باشند.

شما می توانید با درک موقعیت آنها، منعطف و یاری دهنده بودن، انتظارشان از عکاس خود را حدس بزنید و به آنها دلگرمی بدهید.

تنها هزینه ای که دارد این است که دوست خوبی باشید که فشار و استرس موجود را از بین می برد تا عروس و داماد بیش از این غیر قابل تحمل و مضطرب نشوند. این دوست ممکن است شما باشید.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت