logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

کلیپ عروسی یا کلیپ پروجکشن

کلیپ عروسی یا کلیپ پروجکشن

کلیپ عروسی یا کلیپ پروجکشن به کلیپی می گویند که در روز عروسی فیلمبرداری می شود و در همان روز ادیت شده و در پایان مراسم بر روی پرده پروجکشن (و یا ال ای دی وال) پخش می شود.

البته در صورتی که عروس و داماد فرمالیته عروسی داشته باشند فیلمبرداری و تدوین قبل از انجام می شود. در فرمالیته عکاس و فیلمبردار به دلیل در اختیار داشتن زمان کامل در کل روز می توانند تصاویر بسیار زیباتری را خلق کنند. از طرف دیگر ادیتور نیز با در اختیار داشتن زمان کافی، می تواند از نرم افزارهای حرفه ای سینمایی استفاده کند. با توجه به اینکه پردازش در نرم افزارهای ادیت سینمایی بسیار زمان بر خواهد بود، و هر آنچه کیفیت کار بالاتر باشد این زمان بیشتر خواهد شد؛ در روز عروسی نمی توان ادیت سینمایی انجام داد.
در مطلب فرمالیته عروسی یا پیش کاری می توانید درباره فرمالیته بیشتر مطالعه کنید
در کنار کلیپ فرمالیته گزینه دیگری به نام کلیپ اسپرت وجود دارد. شما می توانید کلیپ عروسی خود را به صورت فرمالیته و یا اسپرت داشته باشید

در این مطلب می توانید درباره ی کلیپ اسپرت مطالعه کنید
در صورتی که فیلمبرداری کلیپ شما در روز مراسم باشد؛ چندین عضو به کادر فنی تیم اضافه خواهند شد. مانند ادیتور و اعضای فنی اکران کلیپ که مسئول نصب و پخش پروجکشن می باشند
در قسمت پروجکشن (Video Projector) می توانید درباره دستگاه پروجکشن بیشتر مطالعه کنید
تیم هنری یونیک ضمن تجربه ده ساله در تهیه و اجرای کلیپ پروجکشن جزو پیشگامان این عرصه بوده و همیشه در پی تولید و ساخت کلیپ های جدید و منحصر به فرد می باشد.

ادیت و مونتاژ کلیپ عروسی؛ از گذشته تا امروز

در ابتدا تهیه و پخش کلیپ پروجکشن به این صورت بود که تصاویر ضبط شده بر روی نوار ویدیویی به دفتر آتلیه فرستاده می شد، در آنجا کپچر و ادیت بر روی آن صورت گرفته و پس از رایت بر روی دی وی دی به سالن مراسم فرستاده می شد و در آنجا بر روی دستگاه دی وی دی پلیر پخش می شد. اما به مرور زمان با ارتقای سیستم سخت افزاری لپ تاپ ها، و همچنین دوربین های فیلمبرداری سرعت تهیه کلیپ عروسی افزایش یافت و زمان تلف شده را به شدت کاهش داد. از همین رو کیفیت کلیپ ها تحول چشم گیری پیدا کرد و اعضای تیم توانستند مدت زمان بیشتری برای تهیه تصاویر زیبا تر در اختیار داشته باشند.
امروزه ادیتور نیز به اعضای کادر تصویربرداری اضافه می شود و پس از پایان هر پارت، آن را ادیت می کند.
این مسئله علاوه بر کاهش چشم گیر زمان تلف شده، باعث می شود تمام پلان های تصویربرداری شده در کلیپ عروسی مورد استفاده قرار بگیرد. تیم ادیت حرفه ای ما با تجربه ی بالای خود در این زمینه می تواند حتی پلان های رقص داخل سالن را نیز به صورت همزمان ادیت کرده و به کلیپ عروسی اضافه کند.

تفاوت آهنگ پس زمینه؛ از گذشته تا امروز

آهنگ پس زمینه در گذشته معمولا یک آهنگ شاد بود و تمام آهنگ های پس زمینه ی آن تم شاد داشت و هنگام پخش مهمانان دست می زدند و خوشحالی می کردند. اما امروزه آهنگ پس زمینه بیشتر شامل آهنگ های لایت می باشد و فقط قسمت پشت صحنه شامل آهنگ بیس دار است. این موضوع می تواند با توجه به سلیقه ی عروس و داماد تغییر کند و آهنگ دلخواه خودشان را انتخاب کنند. در نهایت مشاوران ما مشاوره ی لازم را انجام خواهند داد تا بهترین آهنگ متناسب با روحیات عروس و داماد به عنوان پس زمینه انتخاب شود.

تفاوت تایم کلیپ عروسی؛ از گذشته تا امروز

در گذشته تایم کلیپ عروسی حتی تا ۱۵ دقیقه و بیشتر از آن هم طول می کشید. اما با توجه به روان شناسی های صورت گرفته و تجربه ی کاری در این زمینه؛ این تایم باید کمتر از ۱۰ دقیقه باشد. تماشای تصاویر به مدت طولانی تر ممکن است بعضا دچار خستگی شود و از جذابیت کلیپ عروسی شما بکاهد. البته این موضوع نیز به سلیقه ی عروس و داماد مربوط است

تفاوت سناریو کلیپ عروسی؛ از گذشته تا امروز

در گذشته سناریو کلیپ عروسی شامل تصاویر گلفروشی، رانندگی در مسیر به سمت آرایشگاه عروس و کلیپ باغ بود. امروزه سناریوی رایج کلیپ عروسی شامل تصاویر حاضر شدن عروس و داماد، کلیپ باغ و کلیپ پشت صحنه می باشد. تیم هنری یونیک دائما در حال تغییر این روند می باشد و هر روز در پی ابداع یک ایده جدید و منحصر به فرد برای کلیپ عروسی می باشد.
در حال حاضر تیم هنری یونیک کلیپ هایی به صورت ترکیبی تولید می کند که معمولا خارج از سناریوهای متداول و کلیشه ای می باشد. ممکن است این کلیپ شامل تصاویری از رقص تانگوی عروس و داماد در سالن باشد، ممکن است شامل پلانی باشد که عروس و داماد به نظاره شهر نشستند؛ یا شامل قدم زدن، پلان هایی از باغ و … باشد. به طور کلی سناریو حالت رئال خواهد داشت زیرا سادگی هیچوقت از مد نخواهد افتاد. البته اگر ساقدوش داشته باشید، سناریو کمی حالت فان و خودمانی تر خواهد داشت تا ارتباط نزدیک تری با بیننده برقرار کند. ممکن است کلیپ عروسی شامل عکس نیز باشد که کاملا به سلیقه ی عروس و داماد مربوط است.
بسیار پیش آمده که عروس و داماد به دفترهای مختلف مراجعه کرده اند و از تماشای سناریوهای تکراری خسته شدند. از همین رو:
استودیو یونیک سناریویی متناسب با سلیقه و روحیات عروس و داماد تنظیم می کند. به همین دلیل ممکن است کلیپ هر زوج کاملا متفاوت از زوج دیگر باشد
اگر می خواهید یک کلیپ منحصر به فرد و کاملا متناسب با سلیقه ی خود داشته باشید؛ بهتر است کلیپ ها متفاوت با سناریوهای متنوع را تماشا کنید. آتلیه عروس یونیک این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بهترین سناریوی متناسب با روحیات خود را ایده پردازی کنید. همچنین می توانید از مشاوره تیم هنری یونیک نیز بهره مند شوید.
موضوع بسیار مهمی که در مطلب فرمالیته عروسی به آن پرداختیم؛ موضع زمان است. برنامه ریزی دقیق و زمان بندی مناسب مسئله ای است که عروس و داماد باید به آن توجه داشته باشند. به هیچ وجه اجازه ندهید وقتتان تلف شود و تا حد امکان با تاخیر در آتلیه حاضر نشوید. هر مقدار که در وقتتان صرفه جویی کنید برابر با پلان های زیبایی می شود که کلیپ شما را جذاب تر می کند

کلیپ عروسی

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت