logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

نام این تجهیزات را در هنگام انتخاب آتلیه عروسی فراموش نکنید!

نام این تجهیزات را در هنگام انتخاب آتلیه عروسی فراموش نکنید!

برای انتخاب یک آتلیه عروسی خوب، باید دقت زیادی به خرج دهید. شما فقط یک بار مراسم عروسی را برگزار می کنید و ثبت لحظات خاطره انگیز آن، باید به بهترین شکل صورت بگیرد. پس انتخاب یک آتلیه عروسی خوب نقش مهمی در ثبت این لحظات خواهد داشت. همان طور که از گذشته می گویند، همه چیز فراموش می شود و تنها چیزی که می ماند، فیلم و عکس های این مراسم است. آتلیه عروسی های خوب و مناسب معمولا تجهیزاتی دارند که اگر شما آگاهانه نام آن ها را ببرید، احتمال این که توجه ویژه تری به شما داشته باشند و درباره ویژگی های دیگر آتلیه توضیحات کاملی را به شما ارائه دهند، بیشتر خواهد بود. با این تجهیزات آشنا شوید.

هلی شات

بسیاری از عروس ها و دامادها وقتی برای اولین بار به آتلیه عروسی می روند، از کلمه هلی شات متعجب می شوند. اولین سوالی که آن ها می پرسند این است که هلی شات چیست و آیا لازم است از آن استفاده شود؟ هلی شات یکی از تجهیزات فیلمبرداری هوایی است. با این که استفاده از فیلمبرداری های هوایی کار بسیار سختی است و نیاز به دقت بالایی دارد اما یکی از زیباترین نوع های فیلمبرداری خواهد بود و قطعا فیلم عروسی شما را زیباتر خواهد کرد. بر روی هلی شات دوربینی وصل می شود و با رادیو کنترلی از راه دور کنترل می شود. معمولا دوربین های این نوع هلی شات ها از انواع ARRIFLEX 235 و  ARRIFLEX 535 هستند. هلی شات ها باید بدون لرزش باشند و قابلیت چرخش در محور های عمودی، طولی و عرضی را داشته باشند. کسی که مدیریت هلی شات ها را بر عهده می گیرد، به عنوان کارگردان در آتلیه عروس فعالیت دارد. لازم به ذکر است که استفاده از هلی شات ها باید با مجوز همراه باشد و در برخی نقاط تهران، استفاده از هلی شات ممنوع است. از آتلیه عروس بخواهید که نمونه هایی را که با هلی شات فیلمبرداری شده است به شما نشان دهند. تنها هلی شات ها در فیلمبرداری مهم نیستند و تسلط فیلمبردار به این نوع فیلمبرداری، از مواردی است که باید به آن دقت کنید.

استابلایزر

بخش مهمی از کیفیت تصاویر، مربوط به عدم لرزش تصاویر است که منجر به ثبت با کیفیت تصاویر خواهد شد. لرزش های ناخودآگاه بدن، با استابلایزر برطرف خواهد شد. وجود استابلایزر در یک آتلیه عروسی خوب الزامی است. حتما این مورد را در نظر بگیرید و از مسئول آتلیه بپرسید که آیا در ثبت تصاویر از استابلایزر نیز استفاده می کنند یا خیر؟

کرین

کرین هم از دیگر تجهیزاتی است که در آتلیه عروس های خوب مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین کرین که در تالارها نصب می شود، شامل یک بازوی بلند است که در وسط آن، سکوی چرخداری تعبیه شده است. با کمک این سکوی چرخدار، چرخش در ارتفاعات دو متری انجام می شود و از طرفی این چرخش ها بدون لرزش و کاملا مدیریت شده انجام خواهد گرفت. وجود کرین در مراسم، فیلمبرداری از رقص عروس و داماد را رومانتیک تر خواهد کرد و قطعا تاثیر چشمگیری در کیفیت فیلمبرداری عروسی خواهد داشت. با کرین، نورپردازی هایی که طی مراسم رقص عروس و داماد انجام می گیرد، بهتر فیلمبرداری خواهد شد. انواع کرین فیلمبرداری که در آتلیه ها مورد استفاده قرار می گیرد به صورت مکانیکی، برقی و هیدرولیک است.

اسلایدر

اسلایدر یا دالی نیز از دیگر تجهیزاتی است که باید نام آن را بدانید. اسلایدر همان چهار چرخه هایی است که فیلمبردار روی آن سوار می شود تا بدون قدم زدن و تکان خوردن دوربین، فیلم هایی شیک و تر و تمیز گرفته شود. اختراع اسلایدرها موجب شد تا صحنه های حرکتی به آرامی و ظرافت فیلمبرداری شود و تاثیر چشمگیری در منحصر به فرد شدن فیلم ها به وجود آید. نام اسلایدر را فراموش نکنید و حتما در منوی درخواستی خود، از مسئول آتلیه بخواهید که اسلایدر هم در مراسم فیلمبرداریتان استفاده شود.

دوربین اسلو

دوربین اسلو یکی از تجیزات حرفه ای سینمایی است که می تواند زیبایی تصاویر و فیلم شما را چندین برابر نماید. اگر می خواهید کلیپ کاملا خاص و منحصر به فرد داشته باشید، حتما از مسئول آتلیه بخواهید که دوربین اسلو را در پکیج شما قرار دهد

کلام آخر

شاید به نظرتان دانستن نام این ۴ تجهیز مهم در آتلیه عروسی ها آنقدرها هم مهم نباشد اما دانش شما نه تنها دیگران را مجاب می کند تا بهترین تجهیزات را برای مراسم شما به کار بگیرند، بلکه در نتیجه نهایی آلبوم و فیلم عروسی شما نیز تاثیرگذار خواهند بود. شما می توانید پیش از فیلمبرداری از فیلمبردار بخواهید داستانی که قرار است شما بازیگرش باشید را به شما توضیح دهد. تجهیزات فیلمبرداری در کیفیت ثبت تصاویر کمک کننده خواهند بود اما یک فیلمبردار باید فیلمنامه خوبی هم ارائه دهد. شما نیز می توانید ایده های خود را در اختیار فیلمبردار قرار دهید تا اگر مناسب بود، از آن استفاده کنید. نوع دوربین فیلمبردارها که معمولا دوربین های حرفه ای کانن یا سونی هستند هم حائز اهمیت است. پیش از نوشتن قرارداد، از نوع دوربین های فیلمبرداری اطلاعات کسب کنید و مطمئن باشید عکاس و فیلمبردارتان جدا از هم خواهند بود چرا که این دو، دو حرفه کاملا متمایز با یکدیگرند.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت