logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

انتخاب آتلیه عروس ایده آل

انتخاب آتلیه عروس

انتخاب آتلیه عروس ایده آل

انتخاب آتلیه عروس یکی از مهم ترین انتخاب های عروس و داماد  است زیرا ماناترین یادگاری از روز عروسی فیلم و عکس هایشان می باشد . از اینرو عروس و دامادهای عزیز بیشترین زمان را برای انتخاب آتلیه عروس ایده آل خود صرف می کنند . در این مقاله قصد داریم به نکاتی که در زمان انتخاب آتلیه باید توجه شود اشاره کنیم.

 

انتخاب آتلیه عروس ایده آل

 

انتخاب آتلیه عروس متناسب با نیاز شما

 

در اکثر مواقع زوج های جوان به  دلیل اعتمادی که به دوستان و آشنایان خود دارند از آنها برای انتخاب یک آتلیه خوب کمک می گیرند . اما این بهترین روش برای انتخاب آتلیه مناسب نیست زیرا ممکن است دیدگاه و نظرات متفاوت باشد . برای انتخاب آتلیه عروس بهتر است معیارهای دیگری که در زیر به آنها اشاره کرده ایم را مدنظر قرار دهید :

 

  • نمونه کار آتلیه

بعضی از آتلیه ها برای صرفه جویی در زمان و وقت خود کارهایشان را به صورت سری کاری به بیرون یا بعضی از آتلیه های دیگر می سپارند و ممکن است شما به یک آتلیه مراجعه کنید و با دیدن نمونه کارها متوجه شوید که شبیه اکثر نمونه کار آتلیه های دیگر است . در واقع برای انتخاب نمونه کار آتلیه بهتر است نمونه واقعی آتلیه را ببینید که البته کار نسبتا سختی است که از هر آتلیه یک مشتری پیدا کنید .

 

  • مدل های استفاده شده در نمونه کارها

اکثر آتلیه ها از مدل های بسیار زیبا و حرفه ای در نمونه کارهای خود استفاده می کنند تا بتوانند به نمونه کارهایشان زرق و برق بدهند و قطعا شما نمی توانید به اندازه یک  مدل حرفه ای ژست بگیرید . عیب دیگری که در استفاده از مدل در نمونه کارها وجود دارد این است که مخاطبی که حرفه اصلی اش عکاسی نباشد از ضعف هایی مانند تدوین ، ادیت و نورپردازی میگذرد و تمام توجه اش به مدل جلب می شود . همیشه سعی کنید زمانیکه به آتلیه ای مراجعه می کنید از آنها نمونه کارهای واقعی را تقاضا کنید و یا قسمتی از فیلم و عکس روز عروسی که به همراه مهمانان است را ببینید .

 

  • تجهیزات آتلیه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام انتخاب آتلیه عروس باید به آن توجه کنید تجهیزات آتلیه است . زمانی عکاس می تواند تمام هنر خود را نمایش دهد که از تکنولوژی های روز دنیا استفاده کند و هنر و تکنولوژی در عرصه عکاسی و فیلمبرداری مکمل هم  هستند . دوربین عکاسی ، دوربین فیلمبرداری ، ارتفاع کرین ، پروژکتورهای نورپردازی و مانیتوری که تدوین در آن انجام می شود از مهمترین تجهیزات یک آتلیه میباشد . سعی کنید از تمام تجهیزات آتلیه به صورت حضوری بازدید کنید و از امانی نبودن آنها اطمینان حاصل فرمایید .

علاوه بر موارد بالا نکات دیگری است که باید در انتخاب آتلیه به آن دقت کنید و تک تک این موارد در خروجی کار شما تاثیر مهم و مستقیم دارد . سعی کنید هزینه ای که برای آتلیه انجام می دهید برای هنر و تجهیزات آن آتلیه باشد نه موقعیت و پرستیژ .

 

ژست عکس عروس

 

آتلیه های غیر مجاز

 

در هنگام انتخاب آتلیه عروس به مجاز و یا غیر مجاز بودن آن دقت کنید . ممکن است آتلیه ای غیر مجاز باشد ولی ساختمان های مجلل و تجهیزات سینمایی و همچنین هزینه پایینی که نسبت به آتلیه های دیگر دارد شما را وسوسه کند اما باید با مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبان شما بشود آشنا شوید . اصلی ترین مشکل این است که باغ و تالارها در روز عروسی برای ورود تیم فیلمبردار ابتدا درخواست مجوز دارند در غیر اینصورت اجازه پذیرش تیم را ندارند . مشکل بعدی شما باید تعهدی از سمت گروه آتلیه داشته باشید که در آینده از عکس و فیلم های شما و آشنایان تان مراقبت کند .

در بیشتر مواقع دیده شده است که آتلیه های غیر مجاز برای معروف شدن عکس و فیلم های مشتریان خود را منتشر می کنند .
متاسفانه در اکثر آتلیه های غیر مجاز به دلیل اینکه زیر نظر اتحادیه نیستند و نظارتی بر قیمت ها نیست می توانند هر قیمتی که می خواهند را به مشتری بدهند و در اکثر مواقع به ظاهر عروس و داماد نگاه می کنند و اگر هر یک لباس گران قیمتی بر تن داشته باشند قیمت را بالا می برند و اگر در همان روز یک عروس و داماد با لباس معمولی بروند قیمت بسیار پایین تری را می دهند.

 

ژست عکس عروس و داماد

 

هزینه های آتلیه عروس

 

در زمان جشن عروسی هزینه های اصلی و جانبی زیادی وجود دارد و بهتر است  این هزینه ها مدیریت شود تا در آینده مشکلی پیش نیاید . یکی از این هزینه ها مربوط به انتخاب آتلیه عروس می باشد . شما باید آتلیه ای را انتخاب کنید که با توجه به بودجه شما کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین آتلیه ای را انتخاب کنید که برای هنر و تجهیزاتی مانند نور پردازی ، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری ، فضای آتلیه و . . .  هزینه کنید .

سعی کنید در زمان عقد قرارداد آتلیه حتما هزینه های پنهان مانند حمل و نقل تیم و تجهیزات فیلمبردار ، سایز عکس شاسی و . . . را مشخص کنید .

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت