logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

قیمت آتلیه عروس و داماد و راهکارهای صرفه جویی در هزینه

در این مطلب به بیان توضیحاتی درباره قیمت آتلیه عروس و داماد و راهکارهای صرفه جویی در هزینه پرداختیم

همچنین در ادامه مطلب می توانید با مفهوم تعرفه ی معقول آشنا شوید.

لیست قیمت های استودیو یونیک (پکیج اصلی و امکانات اضافی و …) در ادامه ی مطلب قرار داده شده است

در دنیای امروز هزینه ی هر عمل و به تبع آن، برنامه ریزی برای آن انجام آن کار از جمله ضروریات یک زندگی است.

از این رو همه ی انسان ها برای مبلغ پرداختی خود نسبت به خرید هر کالا یا خدمات، تحقیق و برنامه ریزی می کنند.

قیمت آتلیه عروس و داماد نیز از این امر مستثنی نیست و تیم استودیو یونیک نیز برآن شد که مطلبی را در این باره با شما دوستان عزیز و همراهان همیشگی در میان بگذارد و توضیحاتی را در این باره به شما بدهد.

امیدواریم با مطالعه ی این مطلب به طور نسبی آگاهی لازم در مورد قیمت آتلیه عروس و داماد به دست آورید.

هدف ما این است که شما بتوانید برای مراسم خود و یا عزیزانتان با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، بهترین پکیج و امکانات عکاسی و فیلمبرداری را تهیه نمائید.

قیمت آتلیه عروس و داماد

جایگاه هنر در دنیای امروز

همانطور که می دانید در دنیای صنعتی امروز، در اکثر کشورها هنر جایگاه ویژه ای دارد و مردمان؛ اهمیت خاصی را برای فعالیت های هنری قائل می شوند و هنر را جدای از مادیات می دانند.

عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. چون هم عکاسی و هم فیلمبرداری جزو کارهای هنری در دنیا محسوب می شود.

در طول تاریخ، قیمت گذاری بر یک فعالیت هنری در هیچ کشور متمدنی معنا و مفهوم نداشته است و هیچ شخصی نمی تواند برای آن ارزش مادی قائل شود.

بارها دیده و یا شنیده اید که قیمت بنای هنری یک معمار، اثر یک نقاش و یا عکس یک عکاس، قابل تشخیص نبوده و متخصصان نتوانسته اند که ارزش مادی آن اثر را محاسبه کنند و تنها صاحب اثر در صورت تمایل برای آن قیمت پایه و یا قیمت قطعی در نظر می گیرد و اثرش را به فروش می گذارد.

قیمت آتلیه عروس و داماد نیز در همه جا و در همه ی کشور ها، به این صورت است.

در کشور ما نیز برای انجام کارهای هنری مراسم عروسی، قیمت واحد و مشخص و مصوبی وجود ندارد. به همین دلیل بعضا مشتریان عزیز با مراجعه به چندین دفتر و کسب اطلاعات از قیمت آن ها، دچار سردرگمی می شوند.

در همین راستا اگر بخواهیم آتلیه داران عزیز در کل کشور را بر اساس قیمت آتلیه عروس و داماد به چند دسته تقسیم بکنیم، شامل سه گروه می شوند.

برای مشاهده ی نمونه کارها در تلگرام با ایدی زیر در ارتباط باشید

نمونه کار

دسته اول: آتلیه هایی با قیمت های نجومی!

دو سناریو برای این آتلیه ها وجود دارد.

سناریوی اول

در اولین سناریو، دوستان عزیزی که برای دیدن نمونه کار به این آتلیه ها تشریف می برند با نمونه کارهای بسیار خوب و درجه یک مواجه می شوند.

به تبع آن هنگام مشاهده ی لیست قیمت نیز با قیمت های بسیار بالاتر از عرف و قیمت های غیر معمول برخورد می کنند. بعضی از دوستان کارهایی که در نهایت و به صورت فاینال به عروس و داماد تحویل می دهند، بسیار شبیه همان کارهایی هست که در روز مشاوره و قبل از قرار داد مشاهده نموده اند.

معمولا کادر فنی این آتلیه ها از نظر کمیت و کیفیت در درجه الف قرار دارند و با پوشش دهی بسیار مناسب از مراسم و همچنین عکاسی و فیلمبرداری کامل از آن؛ جای هیچگونه ابهامی را در ذهن عروس و داماد عزیز باقی نمی گذارند و تمام سعی و تلاششان این است که کار بسیار خوب و بدون نقصی را ارائه دهند.

این دسته از آتلیه ها هزینه ی زیادی برای تهیه تجهیزات مدرن و حرفه ای پرداخت می کنند

در کنار آن قیمت آتلیه عروس و داماد در این آتلیه ها بسیار بالاست و آنان سود خوبی را عاید خود می سازند.

سناریوی دوم

در سناریو دوم با دفاتری مواجه می شوید که هزینه ی زیادی را بابت تبلیغات و برندینگ خود پرداخت نموده اند

هنگامی که به این دفاتر مراجعه می کنید، نمونه کارهای خوبی را در روز مشاوره و دیدن نمونه کارها از آنان خواهید دید.

اما به دلیل اینکه هزینه های بسیار گزافی را برای برندینگ و تبلیغات خود پرداخت می نمایند، از این رو برای اینکه سود خالص خود را در هر مراسم بالا برده و بتوانند هزینه های تبلیغاتی خود را جبران نمایند، شما در هنگام تحویل فیلم و عکس فاینال خود، هیچگاه از نتیجه ی کار راضی نخواهید بود؛ زیرا کار تحویلی آن ها به شما، آن نمونه کاری نیست که روز اول در وقت مشاوره از آن ها دیده اید!!!

طبیعتا قیمت آتلیه عروس و داماد در این آتلیه ها نامعقول و بی ربط است

قیمت گزاف

دسته دوم: قیمت پائین تر از حد معقول

در این آتلیه ها و دفاتر نیز دقیقا دو سناریو وجود دارد.

سناریوی اول

سناریوی اول به این شکل است که قیمت آتلیه عروس و داماد در این آتلیه ها بسیار کمتر از دیگران است. با این حال شما در زمان مشاوره ی قبل از قرارداد، نمونه کارهای بسیار شیک و مدرنی را مشاهده می نمایید.

اما بعد از قرار داد و در روز مراسم؛ متوجه مسائلی می شوید که قبل از این موضوع برایتان ملموس نبوده است!

ممکن است در ذهن شما سوال های بسیاری به وجود آید.

موضوع این است که شما در هنگام مشاهده ی نمونه کار، کارهایی را مشاهده نموده اید که هزینه ی تمام شده ی آن بسیار بالاتر از قیمت پکیج هایی است که به شما ارائه می دهند

با بیان یک مثال این نکته را برای شما به صورت کامل شرح می دهیم

آتلیه ای را در نظر بگیرید که برای ساخت نمونه کار خود هزینه ی یک میلیون و پونصد هزار تومانی عمارتی را پرداخت نموده است.

علاوه بر آن برای تصویربرداری و عکاسی کلیپ، از عکاسان و فیلمبرداران درجه یک و با تجربه؛ و همچنین تجهیزات حرفه ای سینمایی استفاده نموده است

از طرف دیگر برای تدوین کار نیز از ادیتورها و مونتاژکاران درجه یک استفاده نموده است.

این پکیج کامل برای آن آتلیه حدود سه میلیون و پونصد هزار تومان هزینه در برداشته است (هزینه ی تج

هیزات حرفه ای+ هزینه عکاسان فیلمبرداران و طراحان عکس و فیلم) و شما از این نکته آگاهی کافی نداشته اید.

روزی که شما برای دیدن نمونه کار به آن دفتر مراجعه می نمایید، آن نمونه کاری که با جمع هزینه ی عمارت در حدود پنج ملیلون تومان برای ایشان هزینه برداشته است را برای نمونه کار به شما نشان خواهد داد و در هنگامی که شما لیست قیمت را از ایشان می خواهید، آن ها به شما لیست قیمت بسیار پایین تر (برای مثال دو میلیون تومانی) نشان خواهند داد.

شما غافل از اینکه هستید که هزینه ی تمام شده ی نمونه کاری که مشاهده کرده اید بسیار بیشتر از منوی پیش رویتان است.

بنابراین فرض می کنید کاری که ایشان به شما تحویل می دهند، در حد همان کاری است که مشاهده کرده اید.

شما هنگامی متوجه این مسئله می شوید که دیگر دیر شده است!!! و شما روز مراسم تان متوجه می شوید که برای عکاسی و فیلمبرداری شما از تجهیزات بسیار ارزان قیمت و عکاسان و فیلمبرداران بسیار کم تجربه و بعضا آماتور استفاده شده است. (برای ان که هزینه ی تمام شده برای آن دفتر پائین باشد) از این رو حتما به نکته ی انتهای مطلب توجه فرمائید.

سناریوی دوم

سناریو دوم از این گروه به این شکل است که شما نمونه کار های سطح پایین مشاهده می کنید و همان کارها را نیز در نهایت تحویل شما خواهند داد.

بازار هدف این گروه از آتلیه ها آن دسته از مشتریان هستند که کار فیلم و عکس برایشان مهم نیست و دوست ندارند با یک عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای از بهترین روز زندگی شان، لذت ماندگار تماشای این خاطرات را تجربه نمایند!

هدر دادن پول

دسته سوم: کار حرفه ای با قیمت مناسب!

قیمت نهایی این دسته از آتلیه ها نسبت به کاری که ارائه می دهند بسیار معقول و مناسب است.

این دسته از آتلیه ها، این حرفه را به دید صنعتی و تجاری نگاه نمی کنند و دیدشان نسبت به این حرفه، جامعه پسند و هنری است.

انتخاب این گروه منطقی ترین گزینه ی موجود است.

نتیجه ی سپردن کار به این آتلیه ها بسیار لذت بخش خواهد بود و شما با قرار داد بستن با این گروه به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد!

نکته: نکاتی وجود دارد که شما با بررسی و رعایت آن ها، به راحتی می توانید آتلیه ی خوب با قیمت مناسب را از دیگر آتلیه ها تشخیص دهید و انتخاب نمائید.

نکته ی اول

اگر در روز مشاوره از نمونه کاری خوشتان آمد، حتما و حتما از همکاران ما درخواست نمایید که پشت صحنه ی کار را نیز به شما نشان دهند.

با دیدن عوامل پشت صحنه که در حال تصویربرداری و عکاسی از کار هستند به راحتی متوجه خواهید شد که این کار مربوط به همان دفتر و کادر فنی آن ها است یا خیر. حواستان باشد که ممکن است عوامل آن آتلیه در بک استیج یا پشت صحنه ی آن کار حضور داشته باشند ولی کار اصلی را کسان دیگری انجام دهند. لطفا فریب این موضوع را نخورید و از آن ها بخواهید که همین افراد و گروه را در روز مراسم برای شما رزرو نمایند. این نکته را می توانید در قسمت توضیحا

ت قرارداد مکتوب نمایید که مشکل حقوقی متوجه شما نشود.

نکته ی دوم

اگر از لوکیشن و یا مکان های فیلمبرداری و عکاسی در یک نمونه کار خوشتان آمد، حتما هزینه آن باغ را از مسئول آتلیه سوال کنید و یا این نکته را با ایشان در میان بگذارید که هزینه ی لوکیشن را به قیمت نهایی پکیج اضافه کند

استودیو یونیک در مدت چند سال فعالیت خود، یک هدف اصلی را دنبال نموده است و آن ه

م این است که مشتری با انتخاب هر پکیج و با هر قیمتی باید و باید از کار این تیم به طور کامل رضایت داشته باشد.

تیم استودیو یونیک این نکته را می داند که تنها و تنها در صورت رضایت مشتریان عزیز است که می تواند تبلیغ مثبتی به صورت کلامی و دهان به دهان (که بهترین نوع تبلیغ است) داشته باشد.

شما مشتری عزیز تا زمانی که از تیم استودیو یونیک رضایت کامل نداشته باشید، هیچ گاه از گروه ما در بین دوستان و آشنایان خود تعریف مثبتی نخواهید کرد.

ما تمام توان خود را برای ساخت ویدیو های زیبا و بروز و همچنین عکاسی با سبک های جدید به کار خواهیم برد

این موضوع برای تیم استودیو یونیک یک شعار نیست و هدف پانزده ساله ی این تیم می باشد. در قسمت نظر مشتریان به این نکته اشاره شده است