logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

آتلیه عکاسی عروس و مهم ترین ویژگی های آن

آتلیه عکاسی عروس

آتلیه عکاسی عروس و مهم ترین ویژگی های آن

با توجه به اهمیت و جایگاه آتلیه عروس در مراسم عروسی، بر آن شدیم تا مطلبی را درباره ی ویژگی های یک آتلیه عکاسی عروس ایده آل با شما عزیزان در میان بگذاریم.

تحول معنایی آتلیه عکاسی عروس در گذر زمان

آتلیه (Atelier) کلمه ای فرانسوی است که در لغت به معنای کارگاه می باشد و عموما به کارگاه یک هنرمند اشاره دارد

در فرهنگ ایرانی و در گذشته ی نه چندان دور، لفظ آتلیه به کارگاه نقاشی اطلاق می شد و اما امروزه با گسترش آتلیه های عروسی، لغت آتلیه؛ معنای کارگاه عکاسی و تصویربرداری عروسی را به خود گرفته است

اهمیت آتلیه عکاسی در مراسم عروسی:

در بین تمامی اقدامات صورت گرفته به منظور برگذاری مراسم عروسی (همانند: تهیه ی دسته گل عروس، تشریفات عروسی، سالن اجرای مراسم، آرایش عروس و …) انتخاب آتلیه عروس یکی از مهم ترین مسئولیت های یک زوج می باشد. زیرا عکس و فیلم مراسم عروسی تان، تنها یادگاری شما از این روز بزرگ است. این یادگاری ارزشمند، می تواند خاطرتان شیرین ترین روز زندگی تان را جاودانه نماید.

از همین رو انتخاب آتلیه عروسی نیازمند برنامه ریزی دقیق می باشد

با توجه به اهمیت این موضوع، آتلیه عروسی یونیک بر آن شد، تا توضیحاتی را در مورد ویژگی یک آتلیه عکاسی عروس ایده آل، با شما عزیزان و همراهان همیشگی یونیک در میان بگذارد

فضای مناسب

وجود یک فضای مناسب به منظور عکاسی، یکی از نکات مهم در انتخاب آتلیه عروس می باشد.

دیزاین یک آتلیه عکاسی عروس؛ باید به گونه ای باشد که امکان تهیه تصاویر ایده آل را برای عکاسان فراهم سازد. هر عملی نیازمند محیطی ست متناسب با فعالیتی که در آن صورت می گیرد. همانطور که یک جراح نیازمند به یک محیط استریل برای انجام جراحی و یا یک خواننده نیازمند به یک استودیو برای ضبط صدا است؛ یک آتلیه عروس نیز باید محیطی متناسب با عکاسی عروسی داشته باشد. محیط یک آتلیه باید آرامش بخش و تا حدودی نشاط آور باشد تا ضمن کاهش استرس عروس و داماد، بتواند حس خوبی را به بیننده القا کند. در عین حال مساحت یک آتلیه باید نسبتا بزرگ باشد تا تصویربردار بتواند از انواع لنزهای زوم و واید استفاده نماید. یکی دیگر از آثار مثبت آن دلباز بودن فضا نیز می باشد.

استفاده از دوربین های حرفه ای و بروز:

در گذشته، تجهیزات تصویربرداری سازوکار بسیار ساده ای داشتند، لنز دوربین ها بسیار ابتدایی و کیفیت تصویر خروجی بسیار اندک بود. تصاویر گرفته شده توسط این دوربین ها بر روی نگاتیو ذخیره می شد؛ نگاتیو به تاریک خانه منتقل می شد و در آن جا با یک سری مکانیزم ها ظاهر و سپس چاپ می گردید. در دو دهه ی اخیر، سیر تکامل تجهیزات عکاسی رشد بسیار چشمگیری داشت. دوربین های امروزی علاوه بر کیفیت و وضوح بسیار بالا در تهیه ی تصاویر، زمان هدر رفته را نیز بسیار کاهش دادند. زیرا تصاویر دوربین های دیجیتال بر روی مموری کارت ها ذخیره و در همان لحظه ظاهر می شوند.

دوربین های دیجیتال امروزی قابلیت تعویض لنز دارند. این قابلیت به تصویربردار این امکان را می دهد که به جای استفاده از چند دوربین، از یک دوربین و چند لنز استفاده نماید. بنابراین تصویربردار امکان تصویربرداری از هیچ سوژه ای را از دست نخواهد داد و در هر شرایطی می تواند تصویر ایده آل خود را داشته باشد.

سرعت تکامل این تجهیزات روز به روز بیشتر می شود. بنابراین باید مطمئن شوید که آتلیه عکاسی عروس شما، از بروز ترین تجهیزات عکاسی استفاده می نماید

استفاده از تجهیزات نور پردازی مناسب

دانش نورپردازی یکی از مهم ترین مباحث در تصویربرداری می باشد. اهمیت دانش نورپردازی به قدری زیاد است که می توان گفت یک عکاس بدون دانش نورپردازی به هیچ وجه موفق نخواهد شد و هیچگاه نمی تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند. از این رو؛ پس از تجهیزات عکاسی، تجهیزات نورپردازی مهم ترین مقوله در تصویربرداری به شمار می آیند

تجهیزات نورپردازی تنوع بسیار زیادی دارند که هر کدام استفاده ی خاص خود را دارند. این بدان معنی است که یک عکاس حرفه ای به هیچ وجه از یک وسیله ی نورپردازی در حالات مختلف استفاده نمی کند؛ زیرا هر کدام برای حالت خاصی طراحی شده اند.

بنابراین باید مطمئن شوید که آتلیه عروسی تان، از تجهیزات کامل و حرفه ای نورپردازی استفاده می نماید.

برای مشاهده ی تجهیزات نورپردازی حرفه ای، می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

تجهیزات نورپردازی

استفاده از فون تصویربرداری

فون تصویربرداری نوعی پرده است که می تواند از جنس تترون، کتون و پلی استر، کرباس، مخمل، کاغذی و … باشد. یک فون تصویربرداری مناسب، می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر تصاویر شما داشته باشد. فون های تصویربرداری با توجه به نیاز تصویربردار در رنگ های مختلف موجود می باشند. فون سفید کاربرد پرکاربرد ترین فون در هنر عکاسی عروسی می باشد. پرده ی سبز و آبی نیز از دیگر فون های پرکاربرد در عکاسی و فیلمبرداری می باشند که بیشتر برای ادیت عکس و افزودن جلوه های ویژه در فیلم به کار می روند. یک عکاس عروس حرفه ای می تواند با استفاده از فون سبز، تصاویر فوق العاده را تهیه نماید.

 

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت