logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

انواع لنز عکاسی عروسی

انواع لنز عکاسی عروسی

انواع لنز عکاسی عروسی

اگر شما عکاس عروسی هستید یا به عکاسی عروسی علاقه مند دارید، حتما تاکنون برای شما سوال شده است که چه لنزهایی برای عکاسی عروسی مناسب است. از همین رو در این مطلب به بیان متداول ترین لنز های مورد استفاده در مراسم عروسی و انواع لنز عکاسی عروسی پرداختیم.

لنز های پرایم و لنز های زوم

در وهله ی اول باید گفت که لنز های عکاسی به دو دسته لنز های پرایم (ثابت) و لنز های زوم (متغیر) تقسیم بندی می شوند.

لنز های پرایم معمولا دارای کیفیت بیشتر و اعوجاج کمتر (به خصوص در لبه های تصویر) و همچنین عمق میدان کمتر نسبت به لنزهای زوم می باشند. هرچه عمق میدان شما کمتر باید، سوژه شما به صورت بهتری از پس زمینه جدا خواهد شد. از طرفی عمق میدان کمتر به معنای دیافراگم بازتر و عدد f کمتر می باشد. این بدان معناست که لنزهای پرایم دارای قدرت جذب نور بیشتری نسبت به لنزهای زوم می باشند و با استفاده از این نوع لنزها می توانید در محیطی با نور کم عکاسی کنید.

لنزهای واید، نرمال و تله

نوع دیگری از دسته بندی انواع لنز عکاسی عروسی، دسته بندی آن ها بر اساس فاصله کانونی می باشد. به طور کلی لنزهای واید دارای فاصله کانونی بزرگتر از چشم انسان و لنز های واید دارای فاصله کانونی کمتر از آن می باشند. لنز های نرمال نیز تقریبا در فاصله ی کانونی چشم انسان قرار می گیرند. این ویژگی لنزهای نرمال سبب می شود که معمولا برای عکاسی رئال از این دسته از لنز ها استفاده نمایند. البته نوع دیگری از لنز ها مانند لنزهای ماکرو، فیش آی و تیلت شیفت و … نیز وجود دارند که در عکاسی عروسی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

خب! پس از بیان این نکات ابتدایی می توانیم می توان این سوال را مطرح کرد که انواع لنز عکاسی عروسی کدامند؟

قبل از پاسخ به این سوال باید بدانیم که هر عکاسی با توجه به سبک عکاسی خود ممکن است از لنز های متفاوتی استفاده کند، اما رایج ترین و متداول ترین لنزها برای مراسم عروسی شامل موارد ذیل می باشند:

  • لنز ۷۰-۲۰۰

این لنز یکی از انواع لنز عکاسی عروسی می باشد که در دسته بندی لنز های زوم قرار می گیرد. لنز ۷۰-۲۰۰ یکی از رایج ترین لنزهای مورد استفاده در عکاسی عروسی ست، به صورتی که می توان گفت در هر مراسم عروسی حداقل یک عدد از این لنزها وجود خواهد داشت. این لنز معمولا در فرمالیته عروسی و پیش کاری و باغ مراسم عروسی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است این لنز در سالن مراسم عروسی برای تصویر برداری از پیست رقص مورد استفاده قرار گیرد.

کمپانی های مختلفی از جمله نیکون و کانن و سیگما این نوع لنز را تولید و روانه ی بازار کردند. این لنز با توجه به نیاز افراد مختلف در f های مختلفی طراحی و روانه ی بازار شده است. البته باید بدانید که هرچه f لنز شما کمتر باشد، باید مبلغ بیشتری را برای خرید آن پرداخت نمائید.

 

انواع لنز عکاسی عروسی

 

  • لنز ۲۴-۱۰۵

این لنز نیز یکی دیگر از لنزهای رایج مورد استفاده در مراسم عروسی است که در دسته بندی لنزهای زوم قرار دارد. لنز ۲۴ می تواند در فاصله کانونی تله، نرمال و واید تصویربرداری کند. این ویژگی باعث می شود این لنز بیشترین کاربرد را در عکاسی مراسم عروسی داشته باشد. همچنین این لنز کاربرد فراوانی در فیملبرداری عروسی دارد

کمپانی کانن و پاناسونیک و سیگما از مشهور ترین تولید کننده های این لنز در بازار می باشند.

 

انواع لنز عکاسی عروسی

 

  • لنز ۵۰

این لنز یکی از محبوب ترین لنز های ثابت در نزد عکاسان و فیلمبرداران عروسی می باشد. از لحاظ فاصله کانونی این لنز در دسته بندی لنز های نرمال قرار می گیرد و بیشترین شباهت را به چشم انسان دارد (فاصله کانونی چشم انسان تقریبا ۴۳ میلی متر می باشد). از این رو پرکاربردترین لنز برای تصویربرداری رئال این نوع لنز می باشد. از آنجایی که این لنز همزمان هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری عروسی مورد استفاده قرار می گیرد، احتمالا در هر مراسم عروسی بیش از یک عدد از آن را مشاهده خواهید کرد.

ویژگی دیگر این لنز مقدار f بسیار پائین آن است. این مقدار در برخی از برندها برابر با ۱.۴ است که کمترین مقدار f در بین لنزها رایج در بازار است.

فاصله کانونی نرمال این لنز سبب شده که کمپانی های بسیار زیادی اقدام به تولید آن نمایند که از جمله آن ها می توان به کمپانی سونی، سیگما، کانن، نیکون، پنتاکس، تامرون، لیکا، روکینون و … اشاره کرد.

به عقیده بسیاری از فیلمبرداران حرفه ای لنز زایس سونی یکی از بهترین مارک های این لنز در بازار است و به دلیل اعوجاج بسیار اندک و کیفیت بالا، برای فیلمبرداری ۴k کاملا مناسب است.

 

انواع لنز عکاسی عروسی

 

  • لنز ۱۶-۳۵

این لنز در دسته بندی لنز های زوم و واید قرار دارد و پرکاربردترین لنز واید از انواع لنز عکاسی عروسی به شمار می آید. اگر در محیط زیبایی قرار دارید و می خواهید علاوه بر عروس و داماد، محیط را نیز به قاب تصویر خود اضافه کنید، این لنز یکی از بهترین انتخاب های شما خواهد بود. این لنز دارای کمترین فاصله کانونی طبیعی است و فاصله کانونی کمتر از آن دارای اعوجاج غیرطبیعی خواهند بود و لنزهایی که دارای فاصله کانونی کمتر از ۱۶ می باشند برای عکاسی های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. این لنز ها که دارای فاصله کانونی کمتر از ۱۵ می باشند به فیش آی یا چشم ماهی معروفند و معمولا در عکاسی عروسی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

این لنز یکی از پرکابردترین لنز های مورد استفاده برای کرین مراسم عروسی خواهد بود و به دلیل واید بودن می تواند تمامی مهمانان را به خوبی در قاب تصویر خود قرار دهد.

مشهورترین کمپانی های تولید کننده این لنز کانن و نیکون می باشند

 

انواع لنز عکاسی عروسی

 

  • لنز ۸۵

این لنز نیز یکی از لنز های خاص و پرکاربرد در مراسم عروسی است و در دسته لنزهای ثابت و تله قرار دارد. این لنز نیز در کنار لنز ۵۰ یکی از پرکاربردترین لنز های مورد استفاده برای عکاسی پرتره و از انواع لنز عکاسی عروسی می باشد. این لنز شباهت های بسیاری با لنز ۵۰ دارد اما به دلیل فاصله کانونی بیشتر از چشم انسان، به نوعی عمق تصویر کمتری دارد و به تصاویر کمی حالت فانتزی می دهد.

کمپانی سونی، نیکون و کانن از بهترین کمپانی های تولید کننده این لنز هستند

 

انواع لنز عکاسی عروسی

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت