logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

چگونه بدون فلاش، در مراسم عروسی عکاسی کنیم؟

عکاسی بدون فلش

چگونه بدون فلاش، در مراسم عروسی عکاسی کنیم؟

به عنوان یک عکاس حرفه ای باید بدانید، چطور در هر شرایطی عکس های زیبایی بگیرید. دلایل کمی وجود دارد که شما بخواهید بدون فلاش عکاسی کنید…

  • ممکن است عروس و داماد به دلیل مزاحمت فلاش از شما بخواهند که از فلاش استفاده نکنید.
  • خودتان تمایل داشته باشید برخلاف سایه های بزرگی که فلاش ایجاد می کند، از نور طبیعی و ملایم برای عکاسی استفاده کنید.
  • یا اینکه عجله داشته باشید و نتوانید فلاش را به موقع جابه جا کرده و به موقعیت عکسبرداری ببرید.

در هر صورت شما نیاز دارید بدانید بدون اینکه به فلاش تکیه کنید، عکسهای پر جلوه ای بگیرید. تیم هنری آتلیه عروس یونیک در این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه بدون داشتن فلاش از مراسم عروسی عکس بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید و به نکات ذیل توجه کنید:

  • تنظیمات دوربین

اولین کار این است که دوربین خود را طوری تنظیم کنید که اجازه دهد، نور به مقدار کافی به آن وارد شود. برای این کار سه نوع تنظیم در دوربین وجود دارد: روزنه دیافراگم، سرعت شاتر و ISO.

روزنه دیافراگم:

میزان باز شدن لنز دوربین است؛ هر چقدر که این میزان بیشتر باشد، نور بیشتری وارد می شود.

شما می توانید با تنظیم  f-stops بر روی دوربین خود، میزان باز شدن آن را کنترل کنید. هر چه میزان f-stops کمتر باشد، روزنه دیافراگم بازتر خواهد شد و بر عکس.

 

این ها تصاویر شمع هایی است که در حالت های مختلف روزنه دیافراگم و f-stops گرفته شده است. همانطور که می بینید، هر چه درجه f-stops پایین تر است، تصویر روشن تر شده است.

 

 

سرعت شاتر:

طول مدت زمانی است که دیافراگم یا شاتر در زمان گرفتن عکس، باز است؛ هر چه شاتر بیشتر باز بماند، نور بیشتری وارد دوربین می شود.

در اینجا تصویر شمع ها را با تنظیمات مختلف سرعت شاتر می بینید. همانطور که مشاهده می کنید، هر چه سرعت شاتر طولانی تر است، عکس ها روشن تر شده اند.

 

 

و در نهایت ISO:

میزان حساسیت سنسور دوربین به نور را مشخص می کند. هر چقدر ISO بالاتر باشد، دوربین نسبت به نور حساس تر است.

به عنوان مثال، در تصویر سمت چپ، درجه ISO، ۲۰۰ است و در تصویر سمت راست  ۶۴۰۰ است؛ همان طور که می بینید عکس سمت راست روشن تر دیده می شود.

همانطور که متوجه شدید، تصویری که ISO بالاتری دارد، دانه دانه تر از تصویری به نظر می رسد که ISO پایینی دارد. این یکی از عوارض جانبی است که باید به آن دقت داشته باشید.

توصیه ما این است که در محل عکاسی چند شات امتحانی بگیرید و از کیفیت عکس و تنظیمات دلخواه خود مطمئن شوید. بهتر است از هر سه تنظیمات دوربین با هم استفاده کنید تا شاتی با نور و کیفیت مناسب داشته باشید.

  • از لنز کم نور استفاده کنید.

بعضی از لنزها بیشتر برای موقعیت های کم نور مناسب هستند. هر چقدر f-stop لنز شما امکان کم شدن داشته باشد، بیشتر می توان اشیاء را در تاریکی از دریچه آن دید؛ اما تنها مشکل این لنزها، قیمت بالای آنهاست.

 

 

  • از سه پایه استفاده کنید.

سه پایه، بهترین دوست عکاس، در زمان عکس برداری بدون فلاش است. این ابزار کمک می کند تصویر زیبا و بدون تاری از مراسم عروسی بگیرید، خصوصا زمانی که نور فضا کم است و شما با سرعت طولانی تر شاتر عکاسی می کنید.

سه پایه را می توانید برای اهداف مختلفی به کار ببرید. وقتی که دوربین را روی سه پایه سوار می کنید، می توانید با بالا نگه داشتن آن عکس بگیرید و یا جای که نور دارید، شاتهای دیگری بگیرید.

 

 

  • بهترین موقعیت خود را بسازید.

تمرین عکاسی در سناریوهای متفاوت، به شما کمک می کند، سخت ترین شرایط را در مراسم عروسی تحت کنترل داشته باشید. مثلا به دنبال جایی باشید که بیشترین نور ممکن را دارد. اگر در شب یا جای تاریک عکاسی می کنید، در آنجا چیزی مثل یک شمع پیدا کنید که بتوان با آن نور ملایمی در عکسها ایجاد کرد. اگر طی روز کار می کنید، یک سطح صاف منعکس کننده نور پیدا کنید که نور روز را به صورت عروس و داماد بازتاب دهد و بعد از آن عکس بگیرید.

 

  • عکسهای مراسم عروسی را ویرایش کنید.

به عنوان راه آخر، می توانید از طریق ویرایش عکس ها نور بیشتری به عکس ها بدهید.

البته این روش ایده آلی نیست چون حفظ کیفیت عکس ها به این طریق کار دشواری خواهد بود، خصوصا زمانی که موقع عکس برداری نور کافی نداشته اید و امکان تنظیم آن قبل از عکاسی وجود داشته است.

برای ویرایش عکس ها به نرم افزارهای قدرتمندی نیاز خواهید داشت تا بتوانید عکس ها را طوری ویرایش کنید که حرفه ای به نظر برسند. کار با این نرم افزارها در صورت دسترسی نیازمند داشتن مهارت در امور گرافیکی و صرف هزینه است؛ پس بهتر است از ابتدا، با روش های گفته شده کار خود را آسان کرده و نور کافی را به دوربین خود برسانید.

امیدواریم این مطالب در نورپردازی صحنه عکاسی از عروس و داماد و مراسم عروسی بدون فلاش کمک کند.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت