logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

چگونه دامادی شیک پوش و متفاوت به نظر برسیم؟

چگونه دامادی شیک پوش و متفاوت به نظر برسیم؟

تمام چشم ها در روز عروسی، به شما به عنوان داماد و عروس زیبایتان است؛ بنابراین می خواهید در این روز به خصوص، به بهترین شکل ظاهر شوید. پس اگر می خواهید در روز عروسی همچون شریک زندگی تان شیک و باسلیقه به نظر برسید، به نکاتی که در این مقاله اشاره می شود توجه داشته باشید

چگونه در مراسم ازدواج، دامادی شیک پوش و زیبا به نظر برسیم؟

  • کت و شلوار رسمی به تن کنید.

لباس شما باید مناسب محل برگزاری و فضای شاد مراسم باشد. اگر مراسم در روز یا بیرون از سالن برگزار شود، لباستان می تواند خیلی رسمی نباشد یعنی کت و شلواری در رنگهای روشن و از جنس پارچه های نخی راه راه یا خاکی رنگ انتخاب کنید. اما اگر عروسی عصر و در سالن و یا یک هتل شلوغ برگزار می شود، بهتر است کت و شلوار تیره رنگ، با پاپیون یا کراوات که خوش دوخت باشد، بپوشید. اگر می خواهید رسمی تر به نظر برسید از فراک استفاده کنید که شامل یک کت دنباله دار مشکی و بلوز سفید و پاپیون است؛ فراک رسمی ترین لباسی است که برای مراسم مکان های بسیار شیک و رسمی مناسب به نظر می رسد. البته از این نوع مد لباس در ایران به ندرت استفاده می شود ولی در صورت تمایل می توانید این مدل را انتخاب کنید.

  • لباس و آراستگی شما با لباس و آرایش عروس هماهنگ باشد.

نکته مذکور بسیار بدیهی است اما باید این مطلب را یادآوری کرد که مراسم عروسی شما، اولین فرصت شما برای این است که یک زوج به نظر برسید، پس از این فرصت مشترک استفاده کنید. اگر دقیقا نمی دانید عروس چه نوع لباسی می پوشد، سعی کنید از سبک و سلیقه همسر خود تقلید کنید. به این مساله توجه کنید که اگر لباس عروس ژپون دار و پرزرق و برق بود، بهتر است کت و شلواری از جنس پارچه سبک نپوشید؛ یک کت و شلوار مدل کلاسیک با پاپیون مناسب تر است.

لباس توری عروس بدون ژپون با کت و شلواری خوش دوخت به رنگ قهوه ای مایل به زرد هماهنگ است

و لباس ساده و شیک مجلسی عروس با کت و شلوار طوسی و در صورت تمایل با کراوات مناسب خواهد بود.

  • شکل و تیپ بدن شما با کت و شلوار شما هماهنگ باشد.

برای اینکه عالی به نظر برسید به این نکات توجه کنید: اگر لاغر و بلند هستید، بیشتر کت و شلوارها در تن شما زیبا به نظر خواهد آمد. اگر می خواهید حجیم و عضله دار به نظر برسید، کت و شلوار چهار دکمه بپوشید تا پهن و چاق تر دیده شوید. در صورتی که می خواهید لاغر دیده شوید، کت و شلواری تنگ تر و ساده بپوشید؛ دقت کنید چهار دکمه نباشد و در قسمت کمر کمی ساسن داشته باشد. برای این منظور از رنگ های روشن استفاده نکنید چون رنگ های تیره تر شما را لاغرتر نشان می دهد. همچنین برای اینکه بلند قد به نظر برسید، کتی را انتخاب کنید که دو یا سه دکمه داشته باشد که فاصله کمی از هم دارند.

  • لباس شما راحت و متناسب با سایز شما باشد.

حتی گران قیمت ترین کت و شلوارها هم اگر اندازه و سایز شما نباشد، آزاردهنده و زشت به نظر خواهد آمد. شما در لباس دامادی باید بتوانید به راحتی حرکت کنید. در زمان خرید کت و شلوار امتحان کنید، ببینید می توانید در این کت و شلوار، به جهات مختلف بچرخید یا دست شما به راحتی بالا می رود. سعی کنید کت و شلوار دامادی را به مغازه ها سفارش دهید یا خیاطی را برای دوخت کت و شلوار انتخاب کنید تا از اندازه بودن کت و شلوار اطمینان داشته باشید و اگر ایرادی در حین دوخت پیش آمد در زمان پرو و تست لباس بتوان آن را اصلاح کرد. برخی از مغازه ها نیز کت و شلوارهای دوخته شده خود را طبق سایز شما اصلاح می کنند. در این صورت به این نکات خیاطی در لباس داماد توجه کنید:

  1. لبه آستین کت باید جای استخوان لگن قرار داشته باشد و تا ۳.۸ سانتی متر از دکمه سر دست پیراهن زیر دیده شود.
  2. لبه پشتی پایین کت باید باسن را بپوشاند و چاک پشت کت نباید طوری کشیده شود که لبه های آن باز و جدا قرار گیرد. اگر باز باشد به این معناست که کت برای شما تنگ است.
  3. یقه کت در قسمت پشت و دو طرف گردن، صاف و بدون شکاف یا برآمدگی قرار گیرد.
  4. شلوار باید در حالت ایستاده و نشسته، راحت و اندازه باشد به طوری که لبه پاچه آن در بالای کفش باشد و یک سوم کفش را بپوشاند.
  5. کراوات و پاپیون دور یقه به صورتی صاف بسته بشود.
  • ظاهر شما باید با ساقدوش های تان متناسب و هماهنگ باشد.

اغلب، ساقدوش های داماد لباسی مشابه یا شبیه به لباس داماد می پوشند؛ اما این مسأله بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد. اگر برنامه شما این نیست که ساقدوش ها لباسشان عینا مثل شما باشد، بهتر است لباس آنها از نظر شکل و در برخی قسمتها با لباس شما مشابه باشد؛ مثلا کروات و پاپیون یا دستمال توجیبی یکسان داشته باشید. اگر لباسی غیر رسمی و متفاوت از شما به تن داشته باشند، به نظر زیبا و شیک نمی رسد. این تشابه فقط در لباس و ظاهر خلاصه نمی شود، می توانید فعالیت ها و تفریحات مراسم عروسی را با ساقدوش های عروس هماهنگ و متناسب کنید.

  • اکسسوری که در مراسم عروسی استفاده می کنید، با اطرافیان و ساقدوش ها متمایز باشد.

با این همه تشابه باید در یک سری جزییات متفاوت جلوه کنید. مثلا در کراوات، پاپیون، گلی که در جیب می گذارند، جلیقه و دکمه سردست. اگر از دو رنگ در کت و شلوار داماد و ساقدوش ها استفاده می شود، داماد می تواند بر عکس رنگهایی که ساقدوش ها می پوشند ، لباس بپوشد. مثلا اگر کت و شلوار ساقدوش ها مشکی و کراوات سفید دارند، داماد کت و شلوار سفید و کراوات مشکی بپوشد؛ البته این سبک و رنگ مخصوص عروسی های لوکس هم هست. دقت کنید اگر می خواهید متمایزتر باشید فقط خودتان به عنوان داماد گل تو جیبی داشته باشید.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت