logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

ژست دست عروس در عکاسی پرتره

ژست دست عروس

ژست دست عروس در عکاسی پرتره

یکی از چالش برانگیزترین موارد در عکاسی مراسم عروسی که درست فهمیده نشده است، ژست دادن و به کارگیری دست ها در عکس است. دست ها نقش بسیار مهمی در تصویر دارند، زیرا گویای مطالب زیادی هستند.  آنها مردانگی، زنانگی، قدرت و لطافت را انتقال داده و عشق و محبت بین یک زوج را نشان می دهند.

 

۶ تکنیک برای ژست دادن به دست ها در عکس های مراسم عروسی و پرتره

سوال مهم این است که ما با دستها چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ چگونه می توان کاری کرد که دست ها در تصویر ظریف و لطیف دیده شود؟ دست ها کجا باید قرار گیرند تا حس واقعی را انتقال دهند؟ در اینجا به شما ایده ها و تکنیک هایی برای عکاسی از مراسم عروسی یا عکاسی پرتره و مدل ارائه می شود تا بتوانید به خوبی به دست ها ژست داده و در کار خود موفق باشید.

 

 

  • از نشان دادن پهن ترین قسمت دست اجتناب کنید.

برای این که دست ها ظریف به نظر برسند، مراقب باشید پشت دست مقابل دوربین قرار نگیرد؛ پشت دست، پهن ترین قسمت دست محسوب می شود. این مساله مهمی است، زیرا دست ها در این صورت، نسبت به چهره فرد، از آنچه هستند بزرگتر به نظر می رسند و یا دستهای زنانه را کاملا مردانه نشان خواهند داد. با یک چرخش ساده مچ، بخش کوچک تر دست ظاهر می شود و این همان چیزی است که نما و حس عکس را از سطح متوسط به عالی می رساند.

 

 

  • ژست دست عروس

دست های خانم ها باید نرم و ظریف دیده شوند. برای این کار، مهم است که از عروس و یا مدل خود بخواهید که راحت باشد و عضلات دست خود را شل کند. ساده ترین راه این است که نشان دهید چگونه این کار را انجام دهند؛ بنابراین دست خود را سفت نگه دارید و سپس رها کنید؛ حتی انگشتان شما شل باشد. آن را همچون یک بادکنک ببینید که کمی بادش می کنید، اما زیاد سفت و سخت نیست.

 

 

  • به مچ دست انحنا بدهید.

کمی خمیده کردن مچ دست به صورتی که صاف نباشد شیوه ای ساده است برای این که خط صاف را بشکنید و بتوانید در عکس، شکل و بافت ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید فرم زنانه، زمانی که پیچش و خمیدگی طبیعی و زیبایی داشته باشد، بهتر به نظر می رسد.

 

 

  • دستها در حال انجام کاری باشند تا طبیعی به نظر برسند.

بیشتر عکاسان این سوال را می پرسند که چگونه عروس یا مدل خود را به انجام کاری با دستانش وادار کنیم؟ این ساده ترین سوالی است که مطرح شده. برای حل این مشکل، از عروس بخواهید دسته گلش، تورش یا لباسش را با دست بگیرد یا تاج سرش را محکم کند یا حلقه نامزدی اش را تنظیم کند، عطر بزند، داماد را به نرمی لمس کند و یا خیلی کارهای دیگر. فقط از این مساله اطمینان پیدا کنید که کاری که از او می خواهید کاری است که در حالت عادی انجام می دهد، تا به این وسیله در فیلم یا عکس طبیعی به نظر برسد؛ در غیر این صورت ساختگی و مصنوعی جلوه خواهد کرد.

 

 

  • ژست دادن به دست های عروس و داماد

زمانی که از عروس و داماد عکس می گیرید، به این فکر کنید وقتی شما همسر خود را در آغوش می گیرید یا نوازش می کنید، دست خود را کجا می گذارید. از عروس بخواهید دست خود را روی دست، ساعد، سینه یا صورت داماد بگذارد به طوری حس عاشقانه نسبت به همسرش را منتقل کند؛ در این ضمن می تواند به او بگوید” دوستت دارم” تا تصویر، طبیعی تر به نظر برسد.

دست داماد هم زمانی که به عروس جمله ای محبت آمیز در مورد ژستش می گوید، روی مچ عروس باشد. این کار واقعا حس عکس هایی را که می گیرید، تغییر می دهد.

 

 

  • دست ها و انگشتان را نبرید.

وقتی که دو دست روی هم افتاده اند، ممکن است به نظر برسد که یک دست به دلیل زاویه شما دیده نمی شود؛ این مساله زمانی اتفاق می افتد که عروس، دستش دور گردن داماد و به سمت پشت قرار دارد یا اینکه شما در حال عکاسی پروتره از پهلو هستید (مانند تصویر زیر) دستی که به دوربین نزدیکتر است، روی دست دیگر قرار گرفته و موجب می شود اینطور به نظر برسد که فرد یک دست ندارد و یا انگشتانش بریده شده اند. برای اجتناب از این مساله، دست ها را روی هم قرار دهید تا بتوان نوک انگشتان یک دست را مشاهده کرد.

 

 

نتیجه گیری

با وجود تمام این تکنیک ها در ذهنتان، مهمترین مساله این است که به یاد داشته باشید، دست ها باید در موقعیت واقعی و طبیعی قرار گیرند، به طوری که در حال انجام کاری هستند که در موقعیتهای عادی هم انجام می دهند. بنابراین پیشنهاد می کنم با یک دوست یا مدل بیرون بروید و یک ساعت تمرین کنید، ببینید کدام تکنیک مناسب تر است. به این ترتیب در مراسم عروسی بعدی حس اطمینان بیشتری خواهید داشت.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت