logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

آلبوم دیجیتال آتلیه عروس و داماد

آلبوم دیجیتال آتلیه عروس و داماد

آلبوم دیجیتال آتلیه عروس و داماد

آلبوم دیجیتال آتلیه عروس و داماد چیست و چگونه تهیه می شوند؟

اگر خاطرتان باشد، آلبوم هایی که تا دو دهه پیش در آتلیه عروس استفاده می شد، آلبوم های ساده ای بودند که در آن عکس های معمولی آلبومی با سایزهای نه چندان بزرگ، بدون هیچ افکت و نورپردازی ای در اختیار مشتری قرار می گرفت. شاید آن زمان ها تصور این که روزی عکس های آتلیه ای پیشرفت چشم گیری پیدا خواهند کرد و ابعاد بزرگتری خواهند داشت، کمی دور از ذهن بود. امروزه با رشد صنعت دیجیتال در عکاسی، چاپ آلبوم دیجیتال آتلیه عروس و داماد مرسوم شده و کمتر آتلیه ای پیدا می شود که هنوز از این تجهیزات به دور باشد. حال در اینجا توضیحات کاملی درباره آلبوم های دیجیتال در آتلیه عروس و داماد بیان خواهیم کرد و شما را در انتخاب بهترین آلبوم، همراهی خواهیم کرد.

آلبوم دیجیتال چیست؟

منظور از دیجیتال، فرایندی است که از ابتدای عکاسی تا چاپ عکس صورت می گیرد. آلبوم دیجیتال با دوربین های عکاسی دیجیتالی گرفته می شوند و طراحی آن ها با نرم افزارهایی کامپیوتری همچون فوتوشاپ و دیگر برنامه های طراحی رایانه ای انجام می گیرد و چاپ آن نیز با دستگاه های دیجیتالی صورت می گیرد. از این رو به این آلبوم ها، آلبوم دیجیتال می گویند. پروسه این آلبوم ها از همان ابتدا با تجهیزات دیجیتالی کلید می خورد و در انتها نیز با تجهیزات دیجیتالی به پایان می رسد. دیگر همانند گذشته در این میان از صنعت آنالوگ خبری نیست.

آلبوم های دیجیتال چگونه اند؟

این آلبوم ها را احتمالا زیاد دیده باشید. همان آلبوم هایی که در ابتدای ورود به یک آتلیه عروسی، آتلیه داران برای نمایش کارهایشان به شما نشان می دهند. این آلبوم ها همانند یک کتاب در اندازه های مختلف هستند و تفاوت آن ها با عکس های آلبومی قدیمی، در سایز آن ها است. سایز عکس های دیجیتالی، معمولا از ۶۰ در ۳۰ سانتی متر شروع می شود و امکان طراحی در ابعاد بزرگتر را نیز دارد.

جلد آلبوم های دیجیتال

تنوع آلبوم های دیجیتالی بسیار است و معمولا جلد آن ها شامل، پلکسی، آهن ربایی، کیفی، چرمی و… می شود. حتی کاغذ آلبوم های دیجیتال هم از تنوع بالایی برخوردارند. این کاغذها در انواع سیلک، متالیک، سیلور و … مورد استفاده آتلیه داران قرار می گیرد.

استفاده از آلبوم های ساده بهتر است یا آلبوم های دیجیتالی؟

جواب این سوال مشخص است اما باید شرایط خودتان را بررسی کنید. آلبوم های ساده همان عکس های ساده چاپی هستند که می توانید در بهترین آلبوم ها با پوشش های جیر و چرم و … ارائه دهید اما آلبوم های دیجیتال، از همان ابتدا در آلبومی کتابی، به شما تحویل داده می شود. آلبوم های ساده معمولا طرفداران زیادی در دهه امروزی ندارند و کمتر آتلیه ای را خواهید یافت که این آلبوم ها را به شما پیشنهاد دهند. معمولا عکس هایی که در آلبوم های ساده کامپیوتری طراحی شده اند، از الگوهای خاصی پیروی می کنند و خلاقیت آنچنانی ندارند اما آلبوم های دیجیتال، بیشتر از یک عکس ساده، نیاز به طراحی دارند.

تفاوت قیمت آلبوم های ساده و آلبوم های دیجیتال در آتلیه های عروسی

قطعا آلبوم های دیجیتال قیمت بالاتری نسبت به آلبوم های ساده دارند. آلبوم های دیجیتال به آلبوم های مجله ای نیز شهرت دارند و همانند یک ژورنال مد، طراحی می شوند. از این رو نه تنها در جنس آلبوم و ابعاد با آلبوم های ساده متفاوتند، بلکه کار بهتری هم بر روی عکس ها در اینگونه آلبوم ها انجام خواهد شد. با این حال اگر قیمت مد نظرتان است، می توانید تنها به چاپ کردن عکس ها بسنده کنید و عکس های خود را در آلبوم های زیبایتان قرار دهید.

نکته مهم در انتخاب آلبوم دیجیتال

یکی از نکات مهمی که تاثیرات مثبتی در زیباتر شدن آلبومتان خواهد داشت، انتخاب عکاس و طراح آلبوم است. بهتر است عکاس و طراح آلبوم یک نفر باشد چرا که موقعیت های عکاسی بهتری را بنا به طراحی هایی که در گذشته انجام داده، انتخاب می کند که همین امر باعث بهتر شدن عکس های شما خواهد شد.

آلبوم های دیجیتال چگونه طراحی می شوند؟

آلبوم های دیجیتال یا توسط شرکت های طراحی که همان شرکت های صحافی آلبوم هستند، طراحی می شوند و یا در آتلیه عروسی و داماد ، کارمندانی حضور دارند که به صورت حرفه ای کار طراحی را انجام می دهند. معمولا مورد دوم قابل قبول تر خواهد بود. افرادی که کار طراحی آلبوم دیجیتال را انجام می دهند، از نرم افزارهای طراحی آگاهی دارند و از برنامه هایی همچون لایت روم، گیمپ، لومینار و … استفاده می کنند اما باید اقرار کرد که بسیاری از طراحان، از این برنامه ها به صورت متداول استفاده نمی کنند و برنامه مناسب آن ها، فوتوشاپ است. فوتوشاپ معمول ترین و بهترین روشی است که می توان با آن طراحی آلبوم های دیجیتال را انجام داد و خلاقیت های ذهنی خود را بر روی هر عکسی پیاده کرد.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت