logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

نور ددو (Dedolight) در تجهیزات آتلیه عروسی یونیک

نور ددو (Dedolight) در تجهیزات آتلیه عروسی یونیک

نور ددو یکی از تجهیزات حرفه ای نور پردازی موضعی است که از جمله تجهیزات آتلیه عروسی یونیک می باشد

نور ددو از سری نورهایی می باشد که نورپردازی آن به صورت متوالی و موضعی (نقطه ای) است.

تاریخچه نور ددو

این نورها به ددولایت معروف اند و نام آن برگرفته از شرکتی است که برای اولین بار این نوع نورها را تولید کرده است. در حال حاضر کمپانی های مختلفی دست به ساخت این نوع نورها کرده اند اما هیچکدام در رقابت با ددولایت موفق نبوده اند و به نوعی این تکنولوژی منحصرا در اختیار شرکت ددو لایت می باشد.

ددولایت برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ با مفهوم اصلی تکامل در علم نورپردازی به واسطه ی تجربیات مدیر عکاسی Dedo Weigert در مونیخ آلمان ساخته شد. برای سالیان سال تنها یک مدل با یک اندازه تولید شد و هم اکنون نیز به عنوان یکی از بهترین ابزارهای نورپردازی در تهیه پلان های سینمایی حرفه ای، برنامه های تلویزیونی و عکاسی حرفه ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. ابزار نورپردازی ددولایت در هنر معماری و دیزاین نیز کاربرد فراوانی دارد.

درسال ۱۹۹۰ با ابداع لنزهای دوگانه در هنر نورپردازی انقلابی به وجود آورد و موفق شد به خوبی خود را با استاندارد های انجمن بین المللی فیلم وفق دهد. همین امر باعث شد که اسکار علمی و فنی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک به این شرکت برسد.

درسال ۲۰۰۳ نیز با تقویت بازدهی نور و بهبود عملکرد کلی ابزار خود، موفق به کسب جایزه ی اسکار علمی و مهندسی از آکادمی شد و همچنین جایزه ی ارزشمند امی از آکادمی هنرها و علوم تلویزیون، نصیب این شرکت گردید.

با گذشت سالیان، ددولایت همچنان درصدر تمایلات و نیاز بازار جهانی قرار داشت و پرفروش ترین ابزار نورپردازی به حساب می آمد که به طور مداوم در حال ساخت ابزار آلات جدید و تقویت ابزارآلات قدیمی بود.

نور ددو بخشی از تجهیزات آتلیه عروسی یونیک

نور ددو بخشی از تجهیزات آتلیه عروسی یونیک می باشد که در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد آن و کاربرد آن در هنر تصویربرداری عروسی خواهیم پرداخت.

نورهای ددو در ساخت تصاویر سیلوئت (ضدنور)، فیلمبرداری و عکاسی به سبک Low – Key Lighting (یکی از فاکتورهای ساخت پلان های دراماتیک و احساسی می باشد)، و همچنین در ساخت صحنه هایی که فضای مرموز، اضطراب آمیز، محزون و … را دارند کاربرد فراوانی دارد. در ساختار مدل های جدید ددولایت ترانسی تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان شدت نور خروجی را کنترل کرد. بعضا ممکن است که در موقعیت و شرایطی قرار بگیرد که بخواهید به یه سوژه نور متمرکز بدهید، در عین حال قصد این را داشته باشید که نور در فاصله ی دورتری از سوژه قرار بگیرد. در این شرایط نورهای ددولایت انتخاب بسیار مناسبی برای نورپردازی می باشند.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مووینگ ها، چالش بزرگی برای شرکت ددولایت به وجود آمد و سهم فروش آن در بازار به صورت قابل توجهی کاهش یافت. البته بخش عمده آن مربوط به نورپردازی در صنعت معماری می شود. با این وجود ابزار نورپردازی ددولایت جایگاه خود را در هنر تصویر برداری و آتلیه عروسی حفظ نمودند و همچنان یکی از پرکاربردترین ها در این عرصه به حساب می آیند.

برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط به چرا آتلیه عروسی یونیک ؟ مراجعه کنید

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت