logo

دسترسی سریع

از این قسمت می توانید به مطالب مهم سایت دسترسی داشته باشید
تماس با ما
تعرفه ها
آتلیه عروس
آتلیه
آتلیه عروس و داماد
info@uniquestudio.ir
09127998669
 

ثبت تصاویر هوایی در آتلیه عروس

هلی شات عروسی

ثبت تصاویر هوایی در آتلیه عروس

یکی از زیباترین جشن های روی زمین، جشن مراسم ازدواج است. پیوندی آسمانی در این شب زیبا بسته خواهد شد که در ذهن ها باقی خواهد ماند. در گذشته ها که امکانات عکاسی تا این حد پیشرفته نبود، ثبت این لحظات تنها با یک دوربین کوچک و ساده انجام می شد اما امروزه تجهیزات آتلیه عروس ها به حدی پیشرفته شده است که نه تنها تصاویر رومانتیک زمینی، بلکه تصاویر هوایی هم به منو این آتلیه ها افزوده شده است. ثبت تصاویر هوایی تنها در آتلیه عروس هایی وجود دارد که با تکنولوژی روز همگام بوده اند و امکانات خود را مدرن کرده اند. اگر تاکنون نام تصاویر هوایی، کوآد کوپتر و درون (drone) به گوشتان نخورده، در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این مفاهیم آشنا نمائیم و در انتخاب منو آتلیه عروسی همراهی کنیم.

تصاویر هوایی چگونه گرفته می شوند؟

درون یا ربات پرنده، یکی از تجهیزات مهمی است که در آتلیه عکاسی ها به تازگی مورد استفاده قرار می گیرد. این کلمه در زبان انگلیسی به هواپیما و پرنده ای بدون سرنشین اطلاق می شود. اگر نام هلی شات را شنیدید، تعجب نکنید. هلی شات از ترکیب دو کلمه هلی به معنای هلیکوپتر و شات به معنای عکاسی و تصویر برداری تشکیل شده است. با پیدایش درون ها تحول عظیمی در ثبت تصاویر هوایی ایجاد شد. درون ها شامل یک دوربین فیلمبرداری هستند که قابلیت کنترل از راه دور را دارند. شک نکنید که با ثبت تصاویر هوایی صحنه های رمانتیکی در فیلمتان ایجاد می شود. تصاویری که شاید تنها در فیلم های سینمایی از این زاویه دیده باشید.

درون ها دارای انواع مختلفی می باشند که از جمله آن ها می توان به تری کوپتر، کوآد کوپتر، هگزا کوپتر و اوکتاکوپتر ها اشاره کرد که همگی آن ها در دسته مولتی روتر ها قرار می گیرند. در میان مولتی روترها کوادکوپتر ها دارای محبوبیت بسیار بیشتری می باشند؛ از این رو امروزه منظور از درون همان کوآدکوپتر می باشد.

کرین نیز یکی دیگر از تجهیزاتی است که امکان ثبت تصاویر هوایی را ایجاد خواهد کرد. البته کرین همانند هلی شات تا ارتفاعات ۵۰ تا ۱۰۰ متری بالا نمی رود و تنها ۴ تا ۶ متر قدرت مانور دارد. کرین که در تالارهای عروسی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا در سه جهت محور xyz می چرخد و برای ثبت تصاویر محل رقص سالن، بسیار مناسب است.

 انواع کرین

کرین وسیله ای مشابه الاکلنگ است و سکوی چرخداری دارد که حمل آن را ساده تر خواهد کرد. کرین در انگیسی به معنای بالابر یا جرثقیل است. در قسمت سر کرین، دوربین فیلمبرداری نصب می شود و بدون لرزش، فیلم عروسی با بهترین کیفیت گرفته خواهد شد. کرین به دو دسته تقسیم می شود که معمولا نوع تک نفره آن، کرین هایی است که در آتلیه عروس ها مورد استفاده قرار می گیرد و تنها به یک نفر برای هدایت آن نیاز است. فیلمبردار در پشت کرین می ایستد و کرین را هدایت می کند تا تصاویر زیباتری را از نورپردازی ها و آتش بازی های داخل تالار ثبت کند. نوع دیگر کرین که بیشتر در ساخت فیلم ها استفاده می شود، کرین های دو نفره است که در آن فردی، دوربین را در سر کرین هدایت می کند و فرد دیگر به آن جهت می دهد.

چه مکان هایی برای فیلمبرداری شات هوایی مناسب است؟

برای اینکه تصاویر هوایی جذاب تر باشد حتما باید مکان هایی انتخاب شود که در ارتفاعات، چشم انداز زیبایی داشته باشد. مثلا اگر باغی را برای این کار انتخاب کرده اید، حتما باید توجه کنید که در کنار باغ، خرابه ها و خانه های نازیبا وجود نداشته باشد. معمولا انتخاب باغ ها توسط آتلیه عروس ها صورت می گیرد و چندین باغ را به عنوان پیشنهاد به عروس و داماد نشان می دهند. همچنین استفاده از هلی شات ها در بسیاری از مکان ها نیاز به مجوز دارد که معمولا آتلیه عروس ها با اخذ مجوز اقدام به استفاده از این دستگاه ها خواهند کرد.

رنگ بندی در استفاده از تصاویر هوایی

از رنگ بندی ها در تصاویر هوایی غافل نشوید. انتخاب فصل مناسب در فیلمبرداری زیباتر، حائز اهمیت است. این مورد کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اگر علاقه به برگ های رنگارنگ دارید، انتخاب فصل پاییز مناسب است. اگر دوست دارید همه جا سر سبز باشد و در میان این رنگ، گل های قرمز و صورتی فیلم شما را مزین کنند، به فصل بهار و تابستان فکر کنید. فصل زمستان هم زیبایی های خاصی دارد اما سردی این فصل، مشکلاتی در فیلمبرداری عروسی ایجاد خواهد کرد که فیلمبرداری را سخت تر خواهد کرد اما اگر زمین از برف پوشیده باشد، قطعا تصاویری شگفت انگیز را می توان ثبت کرد.

هزینه استفاده از کرین و هلی شات چقدر است؟

هزینه اجاره کرین و هلی شات در هر آتلیه ای متفاوت است. معمولا از روز اول در منوهای یک آتلیه عروس، درباره قیمت ها صحبت می شود اما اگر از قیمت هلی شات و کرین آگاه نیستید می توانید از همان ابتدا از مسئول آتلیه سوال کنید و از وی بخواهید نمونه کارهایی که با کرین و هلی شات داشته اند را به شما نشان دهند تا در انتخاب آن ها، اطمینان حاصل کنید. هزینه هلی شات ها معمولا به تخصص فردی که با هلی شات کار می کند بستگی دارد. کار با هلی شات ها توسط افراد حرفه ای که دید تصویربرداری خوبی دارند انجام می شود و نیازمند تخصص است.

۲ دیدگاه
  • محمد رحیمی
    پاسخ
    ارسال شده در۱۲:۱۳,۲۳ آذر ۱۳۹۷

    درون با هلی شات فرق داره؟

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت